باید فرهنگ مبارزه با استکبار جهانی نهادینه شود

ش, 08/14/1390 - 13:07
باید فرهنگ مبارزه با استکبار جهانی نهادینه شود

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ مقاومت و مبارزه با استکبار باید در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان کشور نهادینه شود.
به گزارش بسیج طلاب استان چهارمحال وبختیاری ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی با تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) تصریح کرد: برزگترین درسی که می‎توان از این امام بزرگوار گرفت با ولایت زیستن است که امام محمد باقر(ع) به آن توجه زیادی داشتند.
وی نقش تقوا در زندگی اشاره کرد و گفت: رمز رستگاری افراد تقواپیشه‌گی و پرهیزکاری است و هر کس بتواند تقوای الهی پیشه کند، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.
امام جمعه شهرکرد افزود: جوانان و نوجوانان باید بکوشند تا در همین دوران جوانی بتوانند در پرتو عنایات الهی و در سایه بندگی خدا از گناه دوری کنند و در مسیر حق گام بردارند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اهمیت آیات مبارکه سوره حجرات در تنظیم روابط اجتماعی افراد، گفت: پنج آیه آغازین سوره مبارکه حجرات دستورالعمل‌هایی است که در آن خداوند وظیفه مومنان را نسبت به پیامبر(ص) و رهبران دینی بعد از ایشان مشخص می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در آیه ششم سوره حجرات نیز نکته مهم اجتماعی نهفته است که برای پیشبرد روابط اجتماعی خود به این نکته مهم توجه ویژه‌ای داشت.
حجت الاسلام نکونام اضافه کرد: در این آیه آمده است که مومنان هرگاه برای آنها خبری رسید نسبت به آن بلافاصله واکنش نشان ندهند و آن خبر و کسی که خبر را می‌دهد را به طور کامل بررسی کنند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در زمان انتخابات باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت و به اخباری که از هر گوشه و کنار به ما می‎رسد نباید در مرحله نخست به آن اعتنا کرد تا از صحت و درستی آن‌ و معتبر بودن شخص خبر دهنده مطمئن باشیم.
حجت الاسلام نکونام در ادامه باگرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، تصریح کرد: مناسبت‌های بسیار مهم و قابل توجهی در روز 13 آبان وجود دارد که با نظر دقیق و بررسی درست آن‌ها می‌توان راه آینده را به روشنی برای کشور ترسیم کرد.
وی تسخیر لانه جاسوسی را الگوی بسیار ارزشمندی برای جوانان نسل حاضر برشمرد و گفت: در روز 13 آبان جمعی از جوانان مؤمن و پیرو خط امام دست آمریکا این شیطان بزرگ را برای همیشه از کشور کوتاه کردند که این راه را جوانان امروز باید ادامه دهند.
حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: فرهنگ مقاومت و مبارزه با استکبار باید در جامعه و به ویژه برای نسل جوان کشور نهادینه شود.
وی پیوند عمیق مردم با ولایت را مهمترین رمز تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حرکت در راه خدا، یکپارچگی و وحدت مردم و استقامت رهبری از دیگر رموز تدام انقلاب اسلامی ایران است.
نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: امروز به برکت انقلاب مردم مسلمان ایران است که موج بیداری اسلامی در جهان شکل گرفته و دیکتاتورهای زمان یکی پس از دیگری سرنگون می‌شوند که این مایه عزت و سرافرازی مردم این مرز و بوم است.

  حمیدرضا توسلی/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.