آیت الله ناصری:رسانه ها در جهت وحدت تلاش کنند

د, 05/17/1390 - 08:09
آیت الله ناصری:رسانه ها در جهت وحدت تلاش کنند

  نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: همه کسانی که دست اندرکار مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند، بدون اطلاع و آگاهی از مسائل جامعه نمی توانند کاری از پیش ببرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله محمدرضا ناصری  به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: اطلاع و آگاهی پایه هر کاری است و لذا اطلاع رسانی دارای ارزش و اهمیت خاصی در جوامع است و به همین جهت رسانه ها دارای جایگاه رفیع هستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه رسانه چشم و گوش مسئولین و مردم به حساب می آید، اظهار داشت: با دادن اطلاعات درست و صحیح و اطلاع رسانی به موقع و شفاف، از یک سو مسئولین نسبت به مشکلات مردم آگاهی می یابند و از سوی دیگر مردم نسبت به عملکرد مسئولان اطلاع می یابند و همین امر موجب رفع مشکلات جامعه می گردد.

آیت الله ناصری به ویژگی های مسئولان رسانه اشاره کرد و گفت: دلسوز مردم بودن، بصیرت داشتن، عمق نگری، صداقت و امانت داری و ... از ویژگی های فردی است که در رسانه مسئولیت برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌ها از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و در مسیر تشویش اذهان عمومی گام برداشته اند، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از رسانه‌ها در مسیر دشمنان اسلام گام بر می دارند و این در حالی است که می شود نقاط ضعف را مطرح کرد بدون آنکه موجب شادی دشمن شود.

آیت الله ناصری گفت: خبرنگاران خود را نسبت به خداوند و مردم مسئول بدانند و قطعا اگر در این مسیر باشند هرگز دچار مشکل و انحراف نخواهند شد و البته خدا روزی رسان است.

وی افزود: خبرنگاری که نسبت به مردم و جامعه دلسوز باشد، همواره نسبت به صحت آنچه را که منتشر می کند، حساسیت لازم را خواهد داشت.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات مسئولان روحیه امید و شادابی در جامعه را تحت شعاع قرار می دهد، اظهار داشت: رسانه ها و بویژه خبرنگاران نباید در جهت ایجاد اختلاف و یا دامن زدن به آنها حرکت کنند و این در حالی است که می توان با طرح مسائلی، جامعه را به وحدت و یکپارچگی نزدیک کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.