پنجشنبه و با حضور شيخ الازهر؛

س, 05/04/1390 - 07:32
پنجشنبه و با حضور شيخ الازهر؛

كنگره جهاني «ويژگي‌هاي گفتمان اسلامي» در قاهره برگزار مي‌شود
كنگره جهاني «ويژگي‌هاي گفتمان اسلامي» براي بررسي راه‌هاي بازگشت به گفتمان اسلامي در عصر حاضر پنجشنبه و با حضور شيخ الازهر آغاز به كار مي‌كند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، «احمد الطيب» شيخ الازهر پنجشنبه آينده كنگره جهاني «ويژگي‌هاي گفتمان اسلامي» را كه توسط اتحاديه جهاني علماي اسلامي و با حمايت الازهر و در روزهاي 28 و 29 جولاي(6 و 7 مرداد) برگزار مي‌شود را افتتاح خواهد كرد.
بنابر اين گزارش در اين همايش بزرگاني از علماي الازهر و اعضاي اتحاديه جهاني علماي اسلامي از كشورهاي مختلف حضور خواهند داشت كه از برترين شخصيت‌هاي حاضر در اين كنگره دكتر علي القره‌داغي، دبيركل اتحاديه جهاني علماي اسلام و دكتر سلمان العوده معاون وي و همچنين دكتر حسن الشافعي رئيس دفتر شيخ الازهر خواهند بود.
دكتر علي القره‌داغي، دبيركل اتحاديه جهاني علماي اسلام درباره اين كنگره گفت: كنگره «ويژگي‌هاي گفتمان اسلامي» راه‌هاي بازگشت به گفتمان اسلامي در عصر حاضر و ارائه چشم‌انداز آينده گفتمان پيشروي اسلامي و راه‌هاي تقويت اين گفتمان از طريق وسايل روز چون اينترنت و ... را به بحث و بررسي خواهد گذاشت.
وي افزود: اين كنگره همچنين به دنبال ارائه چشم‌اندازي طبيعي و عملي براي گفتمان اسلامي است تا آن را به متخصصان اسلام‌شناس به‌ويژه در اين مرحله از حيات امت اسلامي ارائه دهد و به اصول مشتركي كه مورد اتفاق همه فرق اسلامي باشد و تحفظات فقهي آنان را در نظر بگيرد دست يابد.
دبيركل اتحاديه جهاني علماي اسلام تاكيد كرد: اين كنگره به دنبال پاسخ به شبهات موجود درباره اسلام و نقش اسلامگرايان و تصحيح تصور اشتباه ايجاد شده است و جايگاه شريعت اسلامي در ميان جمعيت‌هاي ديني و فرهنگي را بررسي مي‌كند.
بنابر اين گزارش، اعلام شده است كه در اين كنگره نمايندگان همه جريان‌هاي اسلامي از جمله سلفي‌ها و اخواني‌ها و ديگر جريان‌ها حضور خواهند داشت و تاكنون اعلام نشده است كه آيا شيخ يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي اسلامي كه در بستر بيماري است در اين اجلاس حضور خواهد داشت يا نه.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.