ريشه حقيقی حجاب و عفاف در بطن قرآن مستتر است

چ, 04/29/1390 - 09:11
ريشه حقيقی حجاب و عفاف در بطن قرآن مستتر است

 معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقه حجاب و عفاف به مناسبت ماه شعبان، ريشه و راه‌های اصلی و حقيقی حجاب و عفاف را مستند و مبتنی بر بطن قرآن و روايات اصيل اسلامی دانست كه بايد برای استفاده عموم جامعه از متن اين كتاب آسمانی استخراج شود.
حميد شاه‌آبادی، معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی

حميد شاه‌آبادی، معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، از برگزاری مسابقه حجاب و عفاف به كوشش اين وزارتخانه خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ماه شعبان كه ماه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) است، مسابقه‌ای را با عنوان «مسئله حجاب» برگزار می‌كند.

وی ادامه داد: با نگاهی به مبانی حجاب و عفاف كه برخاسته از حقايق دين و در افق بالاتر از عالم ماده تدوين و تبيين شده است، تنها پاسخ مثبت و حقيقی به نيازهای درونی و بازگشت به گرايش‌های فطری جامعه انسانی است كه سلامت، امنيت، معنويت و كمال را در خانواده و اجتماع ميسر می‌كند.

به گفته شاه‌آبادی، انتخاب حجاب و عفاف تنها راه رسيدن به كمال و سعادت الهی است و مبانی، ريشه‌ و راه‌های اين حقيقت را صرفاً از بطن قرآن كريم و روايت‌های اصيل اسلامی می‌توان بيرون كشيد و مورد استفاده قرار داد.

وی تأكيد كرد: اين مسابقه با استناد از كتاب «مسئله حجاب» استاد شهيد، مرتضی مطهری برگزار می‌شود تا شركت‌كنندگان با مطالعه اين اثر بتوانند در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأثيرگذار باشند.

معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به اين منظور پرسش‌نامه‌ای تنظيم شده است كه علاقه‌مندان می‌توانند با تكميل كردن و ارائه آن تا تاريخ دهم مردادماه به اداره‌كل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين مسابقه شركت كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.