نخستين يادواره شهدای روحانی شهرستان كلات برگزار شد

چ, 04/29/1390 - 09:10
نخستين يادواره شهدای روحانی شهرستان كلات برگزار شد

نمايندگی حوزه علميه خراسان: نخستين يادواره شهدای روحانی شهرستان كلات با حضور خانواده‌های شهدا و ايثارگران و مسئولان و شخصيت‌های استانی و شهرستانی در هيئت ابوالفضل(ع) اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، نخستين يادواره شهدای روحانی شهرستان كلات سه‌شنبه، 28 تيرماه، برگزار شد. حجت‌الاسلام قلی‌زاده، امام جمعه كلات در اين مراسم نقش روحانيت را در پيروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس مهم ارزيابی كرد و گفت: روحانيت در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشتند؛ زيرا آنان با تمام توان وارد عرصه دفاع از ارزش‌های نظام شدند، در شهرستان كلات از ۲۵ نفر روحانيون حاضر در دوران دفاع مقدس ۵ نفر از آنان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: شهدا از نظر اخلاق، ولايت‌پذيری و استكبارستيزی و ايجاد وحدت و همدلی برجسته هستند و همانند ستاره‌ای در آسمان معنويت می‌درخشند و به جامعه نورافشانی می‌كنند و مردم را به معنويت رهنمون می‌سازند.

در ادامه اين مراسم سردار احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به حضور تأثيرگذار و معنوی روحانيت در پيروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اظهار كرد: هنگامی كه جنگ قدرت در عرصه جهانی بين دو ابرقدرت شرق و غرب در جريان بود و سردمداران آنها به دنبال نمايش قدرت نظامی و دفاعی خود در زمين و فضا بودند و كشورهای جهان و به ويژه كشورهای جهان سوم را از معادلات جهانی حذف كرده و در نقاط مختلف جهان حكومت‌های وابسته‌ای ايجاد كرده بودند و توسط مستشاران خود مديريت اين كشورها را در دست داشتند، امام راحل اقدامی بزرگ كردند.

وی افزود: اقدامات شايسته و بزرگ امام(ره) در طول دفاع مقدس نيز معادلات جهانی را در هم ريخت و اين اقدامات باعث شد مردم و بسيجيان با شور و شوق و علاقه به جبهه‌ها بروند و در يك فضای معنوی به دفاع از ميهن اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به اينكه امام(ره) در دوران دفاع مقدس معادله گفت‌وگو را تغيير دادند، عنوان كرد: استكبار جهانی در برابر معنويت رزمندگان اسلام مغلوب شد و ابزار نظامی آنها اهميت و جايگاه خود را از دست داد و ادبيات بين‌الملل به بركت وجود امام(ره) به فرهنگ ايمان، شهادت و فرهنگ خداباوری تغيير يافت.

وی با اشاره به نقش بارز روحانيت در دوران جنگ افزود: نتايج بررسی‌ها نشان می‌دهد كه نقش روحانيت در دوران دفاع مقدس غير قابل انكار و بسيار روشن است؛ زيرا در دوران جنگ به ازای هر هزار نفر مردم ـ غير از طلبه ـ ۴ نفر شهيد شدند، اما به ازای هر هزار طلبه ۶۰ نفر به شهادت رسيدند و اين نكته قابل تأملی است. البته بايد اين نكته را متذكر شد كه در دوران جنگ سخت‌ترين عمليات‌ها و كارهای ناممكن بر عهده روحانيت گذاشته می‌شد؛ زيرا آنان هر كار ناممكنی را ممكن می‌ساختند.

محمدرضا قره‌خانی، فرماندار شهرستان كلات هم ضمن ارائه گزارشی از روند تشكيل ستاد يادواره شهدای روحانی، گراميداشت ياد و خاطره شهدا را در جامعه مهم دانست و افزود: شهدا نماد كامل ولايت‌مداری و معنويت‌گرايی هستند و وظيفه همه ماست كه در كارهای خود از آنان كمك بگيريم و آنها را الگوی خود قرار دهيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.