طي سال 90 در قزوين صورت مي گيرد؛

چ, 04/29/1390 - 07:55
طي سال 90 در قزوين صورت مي گيرد؛

 فعاليت 800 هزار نفر روز در بسيج سازندگي قزوين
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين گفت: سهميه سال جاري استان قزوين در عرصه هاي بسيج سازندگي 800 هزار نفر روز است كه در سال جهاد اقتصادي با كمك مسئولان اين عدد را به دو برابر افزايش مي دهيم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  ؛ عليجان توكلي در نشست خبري بيان كرد: هدف از تشكيل بسيج سازندگي و طرح هجرت، غني سازي اوقات فراغت جوانان در عرصه هاي سازندگي و فرهنگي و ترويج كار با بهره گيري از روحيه منش بسيجي در عرصه جهادي است.
وي ادامه داد: افزايش توانمندي جوانان و متخصصان در عرصه هاي سازندگي و كمك به كاهش بيكاري از ديگر اهداف طرح هجرت و بسيج سازندگي است كه در سال 90 سهميه استان قزوين در اين حوزه 800 هزار نفر روز است كه ان شاالله با كمك مسئولان در سال جهاد اقتصادي اين عدد را به دو برابر افزايش مي دهيم.
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين اضافه كرد: در سال گذشته سهميه استان 500 هزار نفر روز بود كه عملكرد ما در سال 89 به 750 هزار نفر روز رسيد.
وي عنوان كرد: با توجه به سهميه استان در طرح هاي بسيج سازندگي در سال 90، اين 800 هزار نفر روز در قالب سه نوع اردو شامل اردوهاي جهادي دانشجويي، اردوهاي جهادي محلات و مسجد و اردوهاي روزانه بسيج دانش آموزي در قالب نوسازي و زيباسازي مدرسه حضور مي يابند.

* اعزام 35 هزار نفر روز دانشجو به مناطق محروم قزوين
توكلي با اشاره به نوسازي مدارس توسط گروه هاي اعزامي بسيج سازندگي توضيح داد: در سال 90 در بحث نوسازي و زيباسازي مدارس 35 هزار نفر روز با همكاري آموزش و پرورش، سازمان نوسازي و زيباسازي مدارس و بسيج دانش آموزي فعاليت مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در هر شهرستاني كارگاه تعميرات ميز، صندلي و ابزار مورد نياز آموزش و پرورش را داريم و در اين حوزه از نيروهاي فني مدارس و هنرستان ها استفاده شده است.
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين اعلام كرد: در بحث اردوهاي جهادي دانشجويي براي 35 هزار نفر روز برنامه در تابستان سال جاري داريم كه به مناطق اعزام مي شوند كه هم اكنون در روستاهاي مختلف اين دانشجويان فعاليت دارند كه علاوه بر كارهاي عمراني كه در روستاها و مناطق محروم انجام مي دهند برنامه هاي فرهنگي نيز براي اين افراد منظور شده است.
وي در خصوص اردوهاي محلات و مساجد افزود: در اردوهاي محلات و مساجد بر خلاف اردوهاي جهادي دانش آموزي و دانشجويي كه دانش آموزان و دانشجويان فقط حضور دارند، همه اقشار حضور مي يابند و جواناني كه ثبت نام كردند از مقابل پايگاه و مساجد در قالب كارواني به مناطق محروم اعزام مي شود و هفت تا 10 روز در اين مناطق استقرار يافته و كارهاي عمراني انجام مي دهند.
توكلي خاطرنشان كرد: در تابستان امسال 40 هزار نفر روز در اردوي محلات و مساجد در قالب اردوهاي جهادي حضور مي يابند.

* سنجش سلامت دانش آموزان مناطق محروم با اعزام 143 تيم
وي با اشاره به اعزام طلاب و پزشكان به مناطق محروم تصريح كرد: بسيج جامعه پزشكي امسال اعزام 143 تيم براي سنجش سلامت دانش آموزي در مناطق محروم را در دستور كار دارد و تيم هاي پزشكي را به مناطق محروم اعزام ميكند كه 20 تيم مربوط به پزشكان عمومي و پنج تيم نيز پزشكان متخصص هستند.
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين عنوان كرد: بسيج طلاب نيز نقش بسيار پررنگي دارد به طوري كه يك نفر از طلاب با هر اردوي جهادي به مناطق مختلف اعزام مي شود كه برنامه هاي فرهنگي و برپايي نماز جماعت را دارند.
وي ادامه داد: همچنين در بحث بسيج مهندسين نيز تيمي از مهندسان به مناطق محروم اعزام شده كه اصل كار اين افراد ترويجي است البته در بحث اردوهاي جهادي، بسيج مهندسين به شكل فني حضور مي يابند.
توكلي عنوان كرد: در مجموع تاكنون 81 گروه جهادي ثبت نام كردند كه اين تعداد شامل 654 نفر آقا و 261 نفر خانم هستند كه به نوبت تا پايان شهريور به مناطق محروم استان اعزام مي شوند.

* زيباسازي 183 مدرسه در قزوين
وي با اشاره به تفاوت طرح هجرت و اردوهاي جهادي اظهار كرد: اردوهاي جهادي در فصل تابستان ولي طرح هجرت در طول سال انجام ميشود كه عمران و آباداني، كشاورزي و منابع طبيعي، نوسازي و زيباسازي مدارس، بهداشت، حمايتي، فني و حرفه اي، امداد و نجات و آموزش علمي و تقويتي عرصه هاي فعاليت در بسيج سازندگي است.
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين در خصوص نحوه انتخاب روستاها در برنامه اردوهاي جهادي تصريح كرد: شناسايي مناطق و روستاهاي محروم از سوي فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري ها صورت گرفته و به ما معرفي مي شود كه امسال 60 روستا براي اين منظور شناسايي شده است.
وي خاطرنشان كرد: در سال جاري 183 مدرسه زيباسازي و رنگ آميزي مي شود كه در بحث كلاس هاي فني و حرفه اي نيز 43 كلاس مختلف در برنامه ما قرار دارد.

* 2 ميليارد تومان اعتبار مصوب سازمان بسيج سازندگي قزوين
توكلي با اشاره به اعتبارات سازمان بسيج سازندگي استان تصريح كرد: اعتبارات سازمان بسيج سازندگي به دو صورت ملي و استاني است كه اعتبارات سازماني، بسيج سازندگي استان قزوين در سال 90 حدود 600 ميليون تومان و اعتبارات مصوب استاني اين سازمان 2 ميليارد تومان است.
وي در ادامه با اشاره به نقش دستگاه ها در اقدامات بسيج سازندگي توضيح داد: طرح هجرت فقط مربوط به بسيج سازندگي نيست، بلكه همه دستگاه ها در اين طرح نقش دارند و فعال هستند و استاندار مسئول اين طرح است حمايت هاي خوب ايشان نيز موجب شد تا در سال 89 سهميه استان از 500 هزار نفر روز به 750 هزار نفر روز رسيد و امسال نيز با حمايت استاندار رقم سهميه استان دو برابر ميشود.
مسئول سازمان بسيج سازندگي استان قزوين يادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته استان قزوين جزو پنج استان كشور در بحث بسيج سازندگي است.

* انتقاد از مشاركت كمرنگ دستگاه هاي فرهنگي در بسيج سازندگي
وي با اشاره به لزوم مشاركت دستگاه هاي فرهنگي در برنامه هاي بسيج سازندگي تأكيد كرد: كار اصلي بسيج سازندگي فرهنگي و سپس عمراني است و ما از دستگاه هاي فرهنگي در استان گله مند هستيم كه به شكل كمرنگ در كنار ما هستند.
توكلي عنوان كرد: طرح هجرت فقط سازندگي نيست بايد در كنار آن اقدامات فرهنگي باشد ولي حضور دستگاه هاي فرهنگي كمرنگ است؛ وقتي ما كار فرهنگي مي كنيم انتظار همكاري داريم و اين دستگاه ها مي توانند نقش داشته باشند بنابراين تقاضا داريم دستگاه هاي فرهنگي پاي كار باشند تا بتوانيم كارهاي فرهنگي و اعتقادي را به خوبي در بحث اردوهاي جهادي داشته باشيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.