مهلت ارسال آثار تا 10 شهريورماه؛

چ, 04/29/1390 - 07:48
مهلت ارسال آثار تا 10 شهريورماه؛

جشنواره بين‌المللي پيامك ادبي رضوي برگزار مي‌شود
 مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري جشنواره بين‌المللي پيامك ادبي رضوي خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، «محمد‌علي منفرد» اين جشنواره را از مجموعه برنامه‌هاي نهمين جشنواره بين‌المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) بر‌شمرد.
وي جشنواره بين‌المللي امام رضا‌(ع) را عظيم‌ترين جشنواره ولايي كشور توصيف كرد و گفت: مراسم پاياني جشنواره بين‌المللي پيامك ادبي رضوي به مناسبت ميلاد علي‌بن موسي‌الرضا‌(ع) هر سال در دهه كرامت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و در گستره ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود.
منفرد، اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي هنري و مذهبي و مرتبط با سيره ائمه اطهار به ويژه امام رضا(ع)، ارج نهادن به توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده‌تر اين آثار، استفاده از ظرفيت‌هاي متنوع آفرينش‌ها و كوتاه ‌نويسي‌هاي ادبي با استفاده از ابزارهاي نوين ارتباطي را از جمله اهداف برپايي جشنواره بين‌المللي پيامك ادبي رضوي بر‌شمرد.
مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محور و موضوع پيامك‌هاي ارسالي را تك‌بيت‌ها و جملات ادبي با موضوع حال و هواي عرفاني بارگاه و صحن و سراي حضرت رضا(ع)، تمثيل‌ها، رويا‌پردازي‌ها و صور خيال و ساير آرايه‌هاي ادبي در شعر و نثر و زندگي‌نامه، سفرتاريخي امام رضا(ع) به ايران، روايات و احاديت و داستان‌هاي مرتبط به امام(ع) در ايران عنوان كرد.
مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل وزارت ارشاد درباره تركيب هيئت داوري اين جشنواره نيز گفت: داوران از اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه هستند كه پيامك‌هاي واجد شرايط را ارزيابي و انتخاب مي‌كنند.
وي با بيان اينكه آثار برگزيده در قالب كتاب، چاپ و براي شركت‌كنندگان ارسال مي‌شود، افزود: مراسم پاياني جشنواره در نيمه اول مهر‌ماه سال جاري با حضور مسئولان، نمايندگان دبيرخانه و برگزيدگان در تهران برگزار مي‌شود.
طبق فراخوان اين جشنواره، متن پيامك به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي پذيرفته مي‌شود و بايد تك‌بيت، مصرع يا جمله‌اي زيبا و تاثيرگذار باشد كه براي نخستين بار آفريده شده است و همچنين بيت‌ها و جملات تكراري كه پيش از اين منتشر شده يا در ساير جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند، در جشنواره شركت داده نخواهند شد.
متن پيام بايد بين 25 تا 100 كاراكتر (بدون احتساب فاصله بين كلمات و مشخصات ارسال‌كننده پيامك) باشد و متن‌هاي خارج از اين محدوده در جشنواره شركت داده نخواهند شد.
درج نام و نام خانوادگي و شماره تماس ثابت با پيش شماره شهرستان در انتهاي پيامك و استفاده از فونت فارسي از موارد ديگري است كه در فراخوان تاكيد شده است.
علاقه‌مندان مي‌توانند پيامك‌هاي خود را با توجه به شرايط ذكر شده تا پايان ساعت 24 مورخ 10 شهريورماه سال جاري به شماره تلفن 100038513 (كد ايران 0098، كد تهران 021) و يا به پست الكترونيكي info@farhang.gov.ir ارسال كنند.
شركت‌كنندگان در جشنواره پس از ارسال پيامك تا 24 ساعت بعد منتظر تاييديه پيامك ارسالي خود باشند. در صورت عدم دريافت تأييديه مجدداً پيامك خود را ارسال كنند. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.