سامي الاتوسي: امتياز انقلاب ايران در رهبري ديني آن است

ش, 04/11/1390 - 07:34
سامي الاتوسي: امتياز انقلاب ايران در رهبري ديني آن است

 نماينده تونس در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، انقلاب اسلامي ايران را الهام‌بخش ديگر كشورهاي اسلامي دانست و گفت: وجه امتياز انقلاب ايران در رهبري مرجع ديني است.

«سامي الاتوسي» قاري بين‌المللي قرآن كريم از كشور تونس عنوان كرد:‌ ميان امت اسلامي، دوستي و همبستگي عميقي برقرار است كه اين بيداري اسلامي در سايه توجه و التزام به قرآن كريم به دست آمده است.
اين قاري تونسي، كيفيت برگزاري مسابقات را بسيار خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: حافظان و قاريان قرآن كريمي كه تاكنون در اين مسابقات حضور داشته‌اند نيز از سطح بالايي برخوردارند و توانمندي و محفوظات قرآني آنها در روزهاي آينده بيشتر مشخص خواهد شد.
الاتوسي در ارتباط با ميزان استقبال كشورهاي مختلف اسلامي اعم از عربي و غير عربي تصريح كرد: اين مسئله كه مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در كشوري غير عربي برگزار مي‌شود و ساير كشورها با علاقه و انگيزه قوي در آن حضور مي‌يابند نكته قابل توجهي است.
وي ابراز داشت: توجه محافل قرآني جمهوري اسلامي ايران به حفظ، قرائت و كيفيت بالاي اين برنامه‌ها از نكات مهمي است كه بايد به آنها اشاره كرد.
اين قاري تونسي با اشاره به حضورش در ايران، خاطرنشان كرد: از حضور در ايران بسيار خرسندم تا آنجا كه دوست داشتم به احترام ايرانيان بر خاك ايران بوسه زنم. ارادت خالصانه خويش را از عمق قلب ملت تونس به ملت ايران عرضه مي‌كنم.
الاتوسي انقلاب اسلامي در ايران را منبع الهام براي كشور تونس و كليه كشورهاي اسلامي دانست و تأكيد كرد: وجه امتياز انقلاب ايران در رهبري مرجع ديني است.
وي در خاتمه بيان داشت: ما در تونس انقلاب كرديم اما رهبري انقلاب ما آن استحكام رهبري در ايران را نداشت از‌ اين‌رو اميدوارم در آينده نزديك شاهد انقلابي آگاهانه، عميق‌تر و هدايت‌شده در تونس باشيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.