23 تیر‌ماه؛

س, 04/07/1390 - 11:54
23 تیر‌ماه؛

همایش ملی «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» برگزار می‌شود

  همایش ملی «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار خواهد شد.


حجت‏الاسلام خدیوی، دبیر همایش ملی «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این همایش به همت نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری فرمانداری اسکو 23 تیر در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: پس از اعلام فراخوان مقاله برای این همایش علمی، بیش از 100 اثر از سراسر کشور به ویژه از سوی اساتید حوزه و دانشگاه به دبیرخانه رسید که نشان از توجه ویژه دانشگاهیان و حوزوی ها به مقوله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد.

حجت الاسلام خدیوی ادامه داد: این همایش با هدف تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه « باید به دنبال مدل بومی خودمان بگردیم. هنر ما این خواهد بود که بتوانیم مدل بومی پیشرفت را متناسب با شرایط خودمان پیدا کنیم»، به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی و با حضور محققان و اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سهند تبریز ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش زمینه سازی برای اجرایی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بهره گیری از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاه و اندیشمندان کشور در زمینه پیشرفت همه جانبه است.

وی در ادامه با بیان اینکه این همایش در پنج محور برگزار می شود، گفت: مبانی و مفاهیم پیشرفت در عرصه علم، پیشرفت در عرصه زندگی، پیشرفت در عرصه فکر و پیشرفت در عرصه معنویت از مهمترین محورهای مورد بحث در همایش خواهد بود.

وی اضافه کرد: هریک از محورهای اصلی همایش دارای چند زمینه بوده و به موضوعاتی چون نقش اسلام در الگوی پیشرفت، ‌تفکر توحیدی در زندگی، فاصله رفاه‌طلبی با عدالت اجتماعی‌، تحقق استقلال علمی با بومی سازی علوم و معنویت محوری در عرصه سیاست پرداخته می شود.

حجت الاسلام خدیوی یادآورشد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد همایش ملی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت می توانند به آدرس اینترنتی www.ciimd.ir مراجعه و یا با دبیرخانه همایش به شماره‌ 04123444303 تماس بگیرند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.