معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

د, 04/06/1390 - 15:37
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

شیخ ابوالعینین شعیشع به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران عشق می‌ورزید

  معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تسلیت ارتحال شیخ ابوالعینین شعیشع قاری برجسته مصری گفت: وی به ملت ایران و مقام معظم رهبری عشق می‌ورزید.

 



حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه ، ارتحال شیخ ابوالعینین شعیشع، قاری برجسته مصری را به جامعه قرآنی ایران، مصر و جهان اسلام و همچنین خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه وی عمر خود را صرف خدمت به قرآن کریم کرد، ابراز داشت: جامعه قاریان مصر در این روزها پدر خود را از دست داده است.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه شیخ ابوالعینین شعیشع در راستای خدمت به قرآن به کشورهای مختلف جهان سفر کرد، افزود: وی با وجود کهولت سن همانند یک فرد جوان با پرنشاط، عاشق فعالیت‌های قرآنی بود و برجستگی‌های خاصی در امور قرآنی داشت.

وی با تبیین ویژگی‌های این قاری برجسته مصری تصریح کرد: وی بسیار ملتزم به احکام دینی بود و قرائت قرآن کریم برایش شغل و محل درآمد نبود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه شیخ شعیشع در زندگی فردی و اجتماعی‌اش فردی زاهد بود، تاکید کرد: با وجود اینکه بزرگ ترین قاری مصر و کهن سال‌ترین قاری جهان اسلام بود، اما زندگی بسیار ساده و زاهدانه داشت.

وی بیان داشت: این قاری برجسته مصری برای دنیای متمدن و جلوه های فریبنده ارزشی قائل نبود، چرا که زهد در وجودش نهادینه شده و در برابر همه متواضع و فروتن بود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه شیخ شعیشع به مقام معظم رهبری علاقه شدیدی داشت، بیان کرد: وی به حضرت آیت الله خامنه ای عشق می‌ورزید و با وجود تواضع و فروتنی خاصی که داشت می گفت من عاشق تواضع ایشان هستم.

وی با بیان اینکه این قاری برجسته مصر بارها به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود، گفت: شیخ شعیشع به مردم ایران هم عشق می‌ورزید و قاریان جمهوری اسلامی ایران را بسیار دوست می‌داشت.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت: شعیشع سه روز پیش به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت و ضروری است سازمان اوقاف ایران و شورای عالی قرآن مراسم هایی به منظور تکریم و تجلیل از این شخصیت برجسته قرآنی برگزار کنند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.