آیت الله کعبی با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات؛

پ, 12/04/1390 - 07:20
آیت الله کعبی با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات؛

شورای نگهبان بر اساس قانون، شجاعت و بدون ملاحظه افراد عمل کرد

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون و وظیفه خود، با شجاعت در این راستا عمل و با دانه درشت ها که مشکلاتی داشتند همچون افراد عادی برخورد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله عباس کعبی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گردهمایی طلاب و فضلای اهواز و دشت آزادگان برگزار شد، با اشاره به شرایط سیاسی کشور و تحولات

بین المللی، تاکید کرد: امروز اوضاع منطقه و شرایط بین الملل به شکل تصاعدی به نفع اسلام و معارف اهل بیت(ع) در حال دگرگونی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه قرن آینده قرن اسلام ناب محمدی است، اظهار داشت: امروز ما در شرایط بسیار مهم و حساسی قرار گرفته ایم، اقتدار منطقه ای و بین المللی نظام اسلامی ما در یک پیچ تحول تمدنی تاریخی قرار داده است و روحانیت باید خود را برای ایفای نقش در چنین فضایی آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید همگام با تحولات بین المللی خود را آماده ایفای نقش کنند، بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این دستاورد مهم به برکت صلابت، اقتدار، اسلام خواهی و استکبار ستیزی ملت و جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: مسائل بین المللی امروز به گونه ای است که دیپلماسی دینی به عنوان دیپلماسی غالب و گفتمان آمیختگی علم و ایمان به عنوان گفتمان مسلط در سطح جهان در حال مطرح شدن است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در یک بن بست عجیب گرفتار شده اند، گفت: نظام اسلامی در شرایط بدر و خیبر است و خوشبختانه انقلاب فعال است نه منفعل و جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دستاوردهای بی نظیری را به دست آورده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه دنیا به این انتخابات چشم دوخته است، تصریح کرد: امیدواریم مردم حماسه 22 بهمن را در 12 اسفند تکرار کنند و خوشبختانه ملت ثابت کرده اند هر کجا به وجودشان نیاز است با تمام توان به میدان می آیند و وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شرکت در انتخابات را واجب شرعی عنوان کرد و با بیان اینکه انتخابات آینده باعث تحکیم اقتدار و موقعیت منطقه ای و بین المللی نظام خواهد شد، ابراز داشت: مردم به عنوان وظیفه ای انقلابی و شرعی در صحنه حاضر خواهد شد و پیروزی حقوقی دیگری را برای نظام خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به آمار تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان، رقابت در انتخابات آتی را جدی توصیف کرد و گفت: شورای نگهبان قانون اساسی با شجاعت و رعایت قانون و بدون ملاحظه هیچ کس در این عرصه عمل کرد و این مهم نشان داد هیچ کس از امتیاز ویژه ای برخوردار نیست، از این رو کسانی که پرونده آنها نشان می داد مشکلاتی دارند شورای نگهبان قاطعانه در مقابل آنها ایستاد و با دانه درشت ها نیز همچون افراد عادی برخورد کرد.

آیت الله کعبی مجلس شورای اسلامی را میدان خدمت و استیفای حقوق ملت و ایستادگی در مقابل جبهه کفر و استکبار دانست و تاکید کرد: مردم با انتخاب اصلح نمایندگان شایسته ای را به خانه ملت خواهند فرستاد و ان شاءالله مجلس اصولگرا و ارزشی تشکیل خواهد شد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.