آیت الله رضازاده:

س, 12/02/1390 - 08:48
آیت الله رضازاده:

برای رای جمع کردن بین گرایشات سیاسی اختلاف ایجاد نکنید

 استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر وحدت و یکپارچگی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برای رای جمع کردن بین گرایشات سیاسی اختلاف ایجاد نکنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله رجبعلی رضازاده در درس خارج خود با قدردانی از راهپیمایی عظیم مردم در 22 بهمن گفت: الحمدالله ملت ایران همیشه در صحنه و حامی انقلاب و اسلام هستند و باید از آن‌ها قدردانی کرد.

وی در خصوص لزوم وحدت در بین مسلمانان از دیدگاه شیعه به سیره و فتوای تنی چند از علمای بزرگ شیعه اشاره کرد و افزود: اسلام با تفرقه بین مسلمانان چه سنی و شیعه مخالف است.ژ

آیت الله رضازاده با نقل خاطره‌ای گفت: سال 61 و 62 در دانشگاه رضوی بودیم و یک گروه از اندونزی به ایران آمده بودند برای بازدید به دانشگاه آمدند در آن جلسه سخن از وحدت شد؛ ولی

در همان جلسه نماز را جدا خواندند، من کتاب «خلاف» شیخ طوسی را دادم به آنها و گفتم شیخ در هر مسئله ای نظر همه فرقه ها را بیان می کند. دست به دست چرخاندند و از روی صفحات آن عکس برداری کردند. کتاب تقریرات مرحوم آیت الله خویی به نام مصباح الفقاهه را دادم همین فتوای فوق الذکر را عکس گرفتند. خطاب به آنها گفتم همین الان اگر بدون اطلاع به اتاق هر طلبه ای بروید در بین کتب آنها کتبی از اهل سنت هم می بینید که مطالعه می کنند؛ اما در کشور شما ورود آن مشکل دارد و غیر قانونی است خودتان را آماده پاسخ به جوانان خود کنید که امروز یا فردا از شما می پرسند چرا مانع خواندن کتب شیعه می شوید حال آنکه در ایران مطالعه کتب اهل سنت آزاد است. مگر اینکه شما می ترسید که آنها از مطالعه کتب ما آگاه و شیعه شوند.

وی یادآور شد: بعد از بازگشت این گروه دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت، تقدیر نامه‌ای برای ما فرستادند که این گروه از جلسه با شما رضایت کامل داشتند.

آیت الله رضازاده گفت: دشمنان می دانند که اگر وحدت بین مسلمانان باشند، نمی توانند حکومت کنند؛ از‌این رو انگلیسی ها همیشه سیاست تفرقه و اختلاف در بین مردم مسلمان را دنبا می‌نند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام به یکی از شاگردانش می فرماید که در بین شیعیان بگردید دو نفر را که با هم اختلاف دارند از اموال من اینقدر به اینها بدهید و خرج کنید تا اختلاف رفع و آنها آشتی کنند.این خیلی مهم است که امام از بین این همه مسائل اعم از نماز و روزه و دیگر شرایع سفارش به رفع اختلاف بین شیعیان می کنند.نقل شده شیطان هم موقع اختلاف اندازی بین دو مسلمان با خوشحالی می گوید به آخرین هدفم رسیدم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رای جمع کردن بین گرایشات سیاسی اختلاف ایجاد نکنید که منجر به تفرقه بین مردم شود، وحدت خود را حفظ کنید که این مورد رضای امام زمان علیه السلام است./9171/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.