امام جمعه قم:

ش, 11/29/1390 - 07:19
امام جمعه قم:

دشمن به دنبال ورود جریان انحرافی و فتنه‌گران به مجلس است

 امام جمعه قم گفت: دشمنان می‌خواهند دو کار اساسی علیه نظام و امت در این انتخابات انجام داده اول اینکه‌ حضور حداکثری مردم در انتخابات را شکسته و سپس ترکیب مجلس آینده را از عناصر وابسته به غرب، فتنه‌گران و افراد وابسته به جریان انحرافی شکل دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد،‌

در سخنانی اظهار داشت: انسان باید تا وقتی زنده است خود نسبت به انفاق در راه خدا اقدام کند و هر چیزی که انسان در راه خدا هزینه کند منفعتش به او باز می‌گردد.

وی افزود: متاسفانه انسان در هنگام مرگ که چشم باطن او باز می‌شود متوجه نگاه غلط و رفتار خودش می‌شود و در آن زمان همه فرصت‌ها تمام شده و دیگر عازم سفر قیامت شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دلبستگی مفرط به مال ممکن است از علائم و آثار نفاق و بی‌ایمانی باشد، بیان داشت: در آستانه سال جدید از اموال خود برای گره گشایی در راه کمک به مظلومان هزینه کنیم.

وی توجه خیرین نسبت به آزادسازی زندانیان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: کسانی که اهل خیر هستند باید از مال خود در این راه و دیگر راه‌های خیر هزینه کنند.

سعیدی تاکید کرد: بخش عظیمی از مشکلات فرهنگی ما در پرتو ازدواج‌های صحیح و آسان حل می‌شود و مومنین و بندگان خوب خدا برای مهیا شدن شرایط ازدواج جوانان باید از اموال خود انفاق کنند.

وی فرارسیدن 23 ماه ربیع الاول سالروز ورود پربرکت حضرت معصومه به شهر آل الله را گرامی داشت و افزود: مردم قم برنامه نمادین استقبال از این مهمان گرانقدر و مسافر مدینه را برگزار کرده و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر نشان دادند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مرقد دختر امام هفتم امروز مورد توجه مسلمانان جهان است، تاکید کرد: از برکات این حضور و شهر مقدس تاسیس حوزه علمیه است که به برکت بانوی آفتاب این حوزه شکل گرفته است و پیروزی انقلاب اسلامی از برکات دیگر این بانوی معصومه است.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب نه تنها ایران و منطقه، بلکه جهان را مورد تاثیر قرار داد و برای شکر این نعمت بزرگ، مردم و زائرین باید نسبت به رعایت طهارت و شئون اسلامی این شهر اهتمام داشته باشند.

سعیدی با اشاره به اینکه مراجع نسبت به برخی صحنه‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، افزود: مسئولان هم باید نسبت به ارائه خدمات بهتر به زائرین اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به حضور آگاهانه مردم قم و همه شهرهای کشور در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: هر سال مردم در این حرکت عظیم میزان دلبستگی و وفاداری خود را به نظام نشان می‌دهند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: 33 سال حکومت دینی در کشور اسلامی ایران در طول تاریخ زندگی شیعه یک رکورد محسوب می‌شود و در طول این سال‌ها دشمنان اسلام شوک‌های فراوانی به انگیزه براندازی نظام و نابودی انقلاب اسلامی وارد کردند که هر یک از این شوک‌ها برای نابود کردن یک انقلاب نوپا یا متزلزل کردن ارکان جامعه کافی بود.

سعیدی گفت: با هدایت‌های ولی فقیه زمان و رهبر انقلاب، این نظام توانست خود را قوی‌تر کرده و راهی به سوی قله‌های پیشرفت بگشاید.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در هر سال خنثی کننده توطئه‌های دشمن است و از ایران هر روز خبرهای خوش به دنیا مخابره شده و هر سال ایران قوی‌تر شده و در مقابل، آمریکا که روزی در جهان ابرقدرت بود هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آمریکا و غرب به دلیل سیاست‌های آمریکا در باتلاق نکبت و ذلتی که خود ساخته‌، گرفتار شده‌ است، تصریح کرد: نمونه ذلت آمریکا اکنون در افغانستان و عراق مشخص است و آمریکا 10 سال در این دو کشور ظلم و چپاول کرد و در شرایط کنونی با کمال فضاحت در حال خروج از این دو کشور است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل ایمان ملت و درایت رهبری در طول این 33 سال بدون اتکا به هیچ نیروی خارجی روی پای خود ایستاد و به الگو تبدیل شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: از سال گذشته شاهد سقوط چندین دیکتاتور مزدور غربی و آمریکایی در منطقه‌ بوده‌ایم و به فضل عنایت بقیة الله الاعظم در آینده شاهد سقوط دو سلسله آل خلیفه و آل سعود نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس تاکید کرد: یک چهارم اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قوه مقننه اختصاص دارد و این مسئله حاکی از جایگاه خاص مجلس است.

امام جمعه قم با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر شرایط داخلی انقلاب در دهه چهارم خود به سر برده و در این عرصه باید گام‌های بلندی برداشته شود و نظام نیازمند قوه مقننه زمان شناس و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه نظام از فتنه پیچیده 88 و جریان انحرافی عبور کرد، یادآور شد: دشمنان می‌خواهند دو کار اساسی علیه نظام و امت در این انتخابات انجام داده و ابتدا حضور حداکثری مردم در انتخابات را شکسته و سپس ترکیب مجلس آینده را از عناصر وابسته به غرب، فتنه‌گران و افراد وابسته به جریان انحرافی شکل دهند.

سعیدی با اشاره به سقوط دیکتاتورها در کمتر از یک سال و تمایل ملت‌های منطقه برای جایگزین شدن حکومت‌های اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها مشاهده می‌کنند در این میان نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران به طور طبیعی در حال افزایش است و آنها می‌دانند که در آینده نه چندان دور خاورمیانه در مدیریت ایران قرار خواهد گرفت.

وی به برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی با حضور نخبگان جهان اسلام و سخنرانی رهبر انقلاب در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: پیام این کنفرانس این بود که امروز مرکز مدیریت فکری و معنوی جهان اسلام بدون شک جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آمریکا چاره‌ای جز این ندارد که شکست را پذیرفته و این منطقه حساس را با فضاحت ترک کند و آنها به این دلیل در صدد برآمده از شما ملت ایران انتقام بگیرند و به دنبال این هستند در انتخابات نقشه شوم خود را عملی کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح جلوی این توطئه دشمنان را می‌گیرد، بیان داشت:  نماینده عصاره ملت بوده و موضع گیری نمایندگان در مسائل سیاسی و بین المللی به معنی موضع‌گیری ملت ایران است. گاهی این موضع گیری‌ها دشمن را برای دخالت در نظام به طمع می‌اندازد و گاهی هم موضع گیری‌ها دشمن را به حالت انفعال باز می‌دارد.

سعیدی تصریح کرد: ملت با ایمان، فهیم و موقع شناس با انتخاب اصلح دل امام عصر و امام امت رهبر معظم انقلاب و شهدا را شاد خواهد کرد و به کفر جهانی را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.