آیت الله مصباح یزدی:

ش, 11/29/1390 - 10:40
آیت الله مصباح یزدی:

پیروزی در جنگ 33 روزه حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) جنگ 33 روزه لبنان را اتمام حجت خداوند بر مسلمانان دانست و گفت: امروز هیچ مسلمانی نمی تواند به بهانه شرایط نا مساعد ترک جهاد با دشمنان کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسیانی بسیج طلاب  آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  در همایش گرامی داشت هفته مقاوت اسلامی لبنان در مجتمع فرهنگی ا

مام خمینی(ره) گفت: من به عنوان یک مسلمان افتخار می کنم در عصری هستم که پرچم اسلام را امثال سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله و عماد مغنیه بر افراشته اند.

وی در بیان آیه « کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ » گفت: جنگ 33 روزه در عصر ما نماد این آیه و الگوی عملی مسلمانان است؛ و با این اتفاق دیگر هیچ مسلمانی نمی تواند بهانه ای برای ترک جهاد با دشمنان را داشته باشد.

این استاد اخلاق حوزه، جنگ 33 روزه لبنان را درس بزرگی برای تمام مسلمانان دانست و اظهار داشت: خدا با نصرت خود در این جنگ حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد و دیگر کسی نمی تواند عذر بیاورد که ما توان مقابله با دشمنان را نداریم و در تنگنا و شرایط شعب ابی طالب هستیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تایید و تاکید فرمایش مقام معظم رهبری که موقعیت کنونی اسلام را در طول تاریخ بی نظیر خوانده اند، تصریح کرد: ما در موقعیت بدر و خیبریم، در هیچ برهه ای از تاریخ پیشرفت مادی مسلمانان این قدر نبوده و عزت اسلام در جهان به این میزان نرسیده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: یاد دارم زمانی را که طرفداری از مکتب اسلام حتی در کشورهای اسلامی افتخار نبود ولی امروزه نه تنها مسلمانان بلکه دیگر ادیان نیز به مسلمانان افتخار می کنند؛ صدر اعظم اتریش گفته بود به واسطه پیروزی اسلام و ایران، دین در عالم عزت پیدا کرد و من امروز می توانم به مسیحی بودن خود افتخار کنم.

وی یکی از برکات جنگ لبنان را مطرح شدن شیعه در دنیا عنوان کرد و گفت: یک عده جوان در ظرف 33 روز با اخلاص خود کاری کردند که تاثیرش برای رواج تشیع از کار هزاران عالِم بیشتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه، داشتن تقوا و صبر را موجب نصرت خاص و ویژه پروردگار دانست و اظهار داشت: خدا از مومنین استقامت و پایداری می خواهد اگر این دو همراه شد دیگر مهم نیست که عده ما نسبت به دشمن کمتر باشد، یا اینکه تجهیزات و امکانات دشمن برتر باشد، در هر صورت پیروزی از آن مومنین و طالبان حق خواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگ های خلفای صدر اسلام گفت: برخی از آنها تنها نام اسلام را به یدک می کشیدند و در عمل اعتقادی به اسلام نداشتند ولی وجود عده ای اندک که برای اعتلای اسلام می جنگیدند موجب پیروزی سپاه اسلام می شد و هرجا که هدف مسلمانان کسب غنائم و منافع شخصی بود، شکست خوردند.

آیت الله مصباح یزدی در توضیح آیه « وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ » گفت: قرآن می فرماید ملاک تشریع جهان این است که حق غالب شود و صالحین پِیروز شوند نه اینکه فقط آرامشی در دنیا حاکم شود.

وی با نقد نظر کسانی که می گویند باید همه جا صلح و آرامش حاکم باشد، تصریح کرد: این یک نظریه ایده آلی است که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است و با وضعیت کنونی نیز امیدی به وجود آمدن چنین شرایطی وجود ندارد؛ هرچند که ما اعتقاد داریم در زمان حکومت امام زمان عجل الله تعال فرجه الشریف این اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله مصباح یزدی تقابل دو قطب حق و باطل که متاثر از انگیزه های متضاد درونی انسان است را در طول تاریخ طبیعی توصیف کرد و گفت: هر کدام از این دو قطب قوی تر باشد بر اساس سنت خداوند پیروز است و نصرت ویژه خداوند تنها برای مومنینی است که شروط الهی را داشته باشند./928/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.