رييس دفتر تبليغات اسلامي: حوزويان به عرصه سينما وارد شوند

پ, 11/27/1390 - 07:27
رييس دفتر تبليغات اسلامي: حوزويان به عرصه سينما وارد شوند

  رييس دفتر تبليغات اسلامي بر ضرورت ورود روحانيون به عرصه هنر به ويژه سينما با حفظ هويت طلبگي تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمين احمد  در همايش هنر و تبليغ كه در سالن مرکز  همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي قم برگزار شد، گفت: بر اساس بررسي‌هاي

صورت گرفته ظرفيت‌هاي جديدي در رابطه با آشنايي طلاب با مقوله هنر به وجود آمده است که بايد از توانمندي‌هاي هنري  آنان براي عرضه زيبا و تاثيرگذار مفاهيم ديني استفاده شود.

وي ادامه داد:  لازم است كه برخي از طلاب علوم ديني به رشته‌هايي چون سينما پرداخته و ظرافت‌هاي به كار رفته در زبان تمثيلي فيلم‌ها را به خوبي بشناسند؛ البته اين كار بايد با حفظ هويت طلبگي و التزام به كاركردهاي حوزه‌هاي علميه باشد و شناخت هنر به منظور تاثيرگذاري بيشتر بر مخاطبين باشد.

رييس دفتر تبليغات اسلامي با اشاره به ضرورت صاحب‌نظر بودن روحانيون در يكي از رشته‌هاي هنري در كنار جنبه‌هاي ديني، بيان داشت : وظيفه اصلي و اساسي روحانيون، تبليغ و ترويج علوم ديني و اسلامي است و اين امر در كنار تمام مسئوليت‌هاي اجرايي و فرهنگي بايد وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين واعظي با اشاره به تشكيل سه انجمن هنري در حوزه‌، گفت: انجمن‌هاي هنري ويژه طلاب بايد متناسب با شأن حوزه‌ها باشد؛ البته در اين زمينه مي‌توان به هنرهايي چون شعر،‌ ادبيات و فيلم‌شناسي اشاره كرد.

رييس دفتر تبليغات اسلامي در پايان خاطر نشان ساخت : زماني كه برخي روحانيون به هنر سينما ورود کنند و فيلمنامه‌نويسان طلبه وارد عرصه شوند آن گاه شاهد ساخت فيلم‌هايي با مضامين ارزشمند ديني خواهيم بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.