آيت‌الله استادي بر تسلط طلاب به زبان‌هاي خارجي تاکيد کرد

پ, 11/27/1390 - 07:25
آيت‌الله استادي بر تسلط طلاب به زبان‌هاي خارجي تاکيد کرد

  عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه گفت: تسلط به زبان‌هاي خارجي براي ترويج و تبليغ دين لازم و ضروري است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آيت الله استادي در همايش تجليل و تقدير از طلاب پژوهشگر استان تهران که در تالار الغدير برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: امروز در شرايطي

قرار داريم که جوانان دسترسي زيادي به منابع مختلف در امور ديني دارند و طلاب براي بيان معارف اسلامي، آموزه‌هاي ديني و پاسخ‌گويي به شبهات در کنار تهذيب و پژوهش به زبان‌هاي عربي و انگليسي و... مسلط باشند تا در تبليغ و ترويج مباني دين موفق‌تر عمل کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش دشمنان براي تخريب وجهه روحانيون در جامعه اظهار داشت: از گذشته‌هاي دور مردم براي لباس روحانيت حرمت قايل بودند و الان هم همين طور است، ولي در شرايط امروز پاک بودن روحاني در محيط کار و زندگي

بايد براي مردم ملموس باشد درست زندگي کردن، رعايت و مواظبت در گفتار و اعمال کار سختي نيست و طلاب بايد به آن پايبند باشند.

آيت الله استادي در بخش ديگري از سخنان خود، خطاب به طلاب جوان محقق و پژوهشگر گفت: تحقيقات و پژوهش هاي ما عمدتا در حوزه درون ديني است، چون مسلمان و شيعه هستيم و مسلماني در مکتب خود داريم که براي ارائه آن به استدلال‌هاي محکم نيازمنديم، ولي در حوزه پژوهش نبايد از حدود دروني دين خارج شد.

وي افزود: پژوهشگران و محققان جوان در نگارش مطالب و مقالات خود بايد دقت کنند، حق کسي ضايع نشده وبدون ذکر منبع از مطلب کسي استفاده نشود.

عضو شوراي عالي حوزه، نوآوري در نگارش و تحقيق را ضروري عنوان کرد و يادآور شد در تحقيق و پژوهش اموري که کاربردي بوده و در جامعه تاثيرگذار است را انجام دهيد، به طوري که آن کارها مورد نياز جامعه بوده، در راستاي تبليغ و ترويج معارف ديني قرار داشته و رضاي خداوند متعال هم در آن باشد.

آيت الله استادي در پايان با تقدير از زحمات برگزار کنندگان اين همايش گفت: در برپايي اين همايش‌ها بايد خط فکري و علمي نويسندگان مشخص شده و کارگاه‌هاي آموزشي در حاشيه مراسم، براي آموزش روش‌هاي تحقيق به طلاب جوان برگزار شود؛ همچنين توجه داشته باشيم در نگارش مطالب، ساده‌گويي رعايت گردد و قابل فهم براي همه باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.