معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

چ, 11/26/1390 - 07:23
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

نرخ رشد علمی و پژوهشی حوزویان 13 درصد افزایش یافته است

حجت‌الاسلام عماد ،نرخ رشد متوسط علم را یک درصد دانست و اظهار داشت: خوشبختانه رشد آثار علمی در حوزه علمیه از نظر کمی سه درصد و از نظر کیفی بین 10 تا 13 درصد افزایش داشته است و

ما در تلاش هستیم که رشد علمی خود را با رشد کتاب سال جمهوری اسلامی و جشنواره‌های فارابی و بین‌المللی بیشتر نزدیک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور امروز در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه‌های سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: در این دوره از برگزاری همایش کتاب سال حوزه موفق شدیم که اساسنامه کتاب سال حوزه را مجددا ارزیابی کنیم که این اساسنامه در شورای عالی تصویب و اجرایی شد.

وی ایجاد شورای علمی را از جمله مهم‌ترین کارهایی دانست که در اساسنامه شورای کتاب سال حوزه تصویب و اجرایی شده است و افزود: امسال اتقان کار علمی را افزایش دادیم و از اندیشمندان حوزوی در بخش ارزیابی آثار بهره گرفتیم که خود سبب شد رشد کمی و کیفی همایش افزایش یابد.

حجت‌الاسلام عماد با بیان این که کتاب مهم‌ترین محصول اثر تولید پژوهشی است، اظهار کرد: امروز بیشتر ارجاعات در حوزه علوم انسانی به کتاب به عنوان مرجع و منبع اصلی است؛ از این‌رو حوزه علمیه در صدد است که توجه خاصی به این بخش داشته باشد تا آثار حوزویان متناسب با استانداردهای کشور و بین‌المللی تولید و منتشر شود به همین دلیل کتاب سال حوزه در این خصوص گام‌های اساسی و موثر را برداشته است.

وی نرخ رشد متوسط علم را یک درصد دانست و افزود: خوشبختانه رشد آثار علمی در حوزه علمیه از نظر کمی سه درصد و از نظر کیفی بین 10 تا 13 درصد افزایش داشته است و ما در تلاش هستیم که رشد علمی خود را با رشد کتاب سال جمهوری اسلامی و جشنواره‌های فارابی و بین‌المللی بیشتر نزدیک کنیم که این افزایش کمی و کیفی ما را به این هدف بیشتر نزدیک کرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، همچنین از امضای تفاهم‌ و توافق‌نامه‌های جداگانه معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

وی ادامه داد: با هدف تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه و مبادله علمی این دو نهاد علمی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم امضا کردیم که امیدواریم در آینده شاهد تعامل و ارتباط بیشتری در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام عماد، همچنین توزیع، تولید و انتشار آثار علمی حوزویان در عرصه بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و افزود: در این خصوص با همکاری معاونت بین المللی حوزه‌های علمیه و امضای تفاهم نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گام‌هایی برداشته‌ایم.

گفتنی است، سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه با هدف تجلیل از صاحبان برترین‌ کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های سطح 4، 27بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 12 صبح با سخنرانی آیت‌الله استادی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار می‌شود./917/پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.