آيت الله العظمي نوري همداني:

ی, 11/23/1390 - 07:29
آيت الله العظمي نوري همداني:

  معارف اسلامي بايد به طور جامع براي جهانيان بيان شود
  حضرت آيت الله نوري همداني، بر لزوم بيان جامع و کامل معارف دين به دنيا تاکيد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آيت الله العظمي حسين نوري همداني در همايش مسجد و کانون بيداري اسلامي با اشاره به مباني اعتقادي اسلام، اظهارداشتند: اسلام، داراي جامعيتي بي بديل است که تمام ابعاد زندگي مادي و معنوي را در برگرفته است.

معظم له افزودند: کسي که مي‌خواهد از زبان اسلام سخن بگويد بايد به تمام ابعاد و مجموعه معارف اسلامي و الهي احاطه داشته باشد؛ نمي توان معارف اسلامي را جزء به جزء بيان کرد زيرا اگر به مجموعه معارف احاطه نداشته باشيم، نمي توانيم به مخاطبان خود مسير صحيح را نشان دهيم.

 اين مرجع تقليد، تصريح کردند: اسلام شامل مجموعه‌هايي از احکام عبادي، اعتقادي، اخلاقي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، حکومتي، جهادي و قضايي است و در هر کدام از اين مجموعه‌ها، معارف عميقي گنجانده شده است که توجه به اين مجموعه‌ها مي‌تواند نقش مهمي در تعيين سرنوشت ملت‌ها داشته باشد.

آيت الله العظمي نوري همداني بيداري اسلامي را، وابسته به متن دين دانستند و گفتند: اين خيزش در کشورهاي عربي منطقه، منحصر در معارف اعتقادي مسلمانان است؛ زيرا اسلام در دايره محدودي از اعمال عبادي منحصر نشده است و معارف بلند اين آيين الهي، براي تمام شئون زندگي بشر برنامه دارد و از اين مسير است که زندگي انسان را در سايه عزت مندي و خدامحوري برنامه ريزي مي‌کند.

اين مرجع تقليد خاطرنشان کردند: کانون‌هاي مساجد بايد اسلام را با توجه به جامعيت آن به دنيا معرفي کنند؛ جوانان مومن و متعهد ايران اسلامي بايد با الگوگيري از سيره عملي امام راحل که اسلام واقعي را به دنيا عرضه کردند، در اين عرصه پيشگام باشند.

معظم له گفتند: به طور قطع تلاش در جهت به منصه آوردن اسلام در عرصه‌هاي مختلف زندگي اجتماعي، داخلي و خارجي در سطح جهان اسلام و در مرحله بعد، در سراسر جهان، به زمينه سازي ظهور خواهد انجاميد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.