آیت الله مقتدایی:

پ, 11/20/1390 - 11:19
آیت الله مقتدایی:

 بیداری اسلامی کشورهای منطقه تاریخ ملت اسلام را عوض خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله مرتضی مقتدایی در همایش ائمه جماعات استان قم با عنوان «نقش ائمه جماعات در پیروزی انقلاب اسلامی» که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در امامزاده شاه جعفر(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دهه مبارکه فجر یادآور خاطرات بسیار شیرین و عظیمی برای ملت ایران و ملت‌های مسلمان است، خاطراتی که باید حفظ شده و برای نسل جوان مطرح شود.

وی افزود: باید زحماتی که در طول 33 سال کشیده شده تا انقلاب به این صورت امروز در سطح جهان با افتخار و قدرت بدرخشد برای نسل جوان بازگو شده و رشادت‌های افرادی که جان خود را برای حفظ این انقلاب نثار کردند مطرح شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به بیان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام بزرگوار حدود 15 سال در تبعید به سر می‌بردند تا اینکه در 12 بهمن 57 به کشور بازگشتند، چند صباحی قبل از ورود امام شاه فرار کرده بود و بختیار را به جای خود نشاند و مردم انقلابی در شهرها و روستاها تظاهرات کردند و با شعارهای شکننده کاری کردند که زمینه برای ورود امام به ایران فراهم شد و امام در روز12 بهمن با شکوه و عظمت بالایی وارد ایران شد و ایران یکپارچه به استقبال امام رفت.

مقتدایی ادامه داد: امام در بهشت زهرا فرمودند «من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم» و بلافاصله قید با کمک مردم را آوردند و منظورشان این بود که حکومت اسلامی دیکتاتوری نیست و مردم باید سرنوشت این انقلاب را رقم بزنند.

وی در ادامه به بیان خاطرات روزهای 12 تا 22 بهمن پرداخت و ادامه داد: در روز 22 بهمن امام راحل نظامی را مستقر کرد که تنها در زمان پیامبر اکرم (ص) و در زمان امام علی(ع) تشکیل شده بود و از آن زمان تا قبل از انقلاب ما هیچ حکومت اسلامی مشروعی شکل نگرفته بود تا در زمان غیبت کبری این حکومت اسلامی به رهبری ولی فقیه و جانشین امام زمان(عج) تشکیل شد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: این حکومت به رهبری امام و با حمایت مردم و بعد از آن نیز با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری تاکنون روی پای خود ایستاده و هر روز مقتدرتر می‌شود و دشمنان را مایوس‌تر و ناامید تر می‌کند.

مقتدایی با اشاره به اینکه دشمنان بعد از پیروزی انقلاب منتظر بودند که این انقلاب سرنگون شود گفت: مطمئن باشید این نظام مورد تایید خدا و امام زمان(عج) است و امام راحل این نظام را به صورت کاملا اسلامی بنا نهاد و مردم نیز همین را می‌خواستند و پای این انقلاب ایستادند و خون دادند و از آن پاسداری کردند.

وی با اشاره به تحریم‌ها، فشارها و تهدیدهای سنگین دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بارها نصرت و قدرت الهی را در حفظ آن لمس کرده‌ایم و همین که امروز کشور ما در آرامش به سر می‌برد مشخص است که این نظام، نظام الهی است و مورد عنایت خداوند متعال است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تعداد شهدای قشر روحانی در دفاع از انقلاب اسلامی از تمام اقشار مردم بالاتر بود، ادامه داد: این نظام، نظامی است که خون شهدای زیادی نثارش شده تا قرآن و ارزش‌های اسلامی در آن حاکمیت داشته باشد.

مقتدایی وظیفه روحانیون را در پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب بسیار خطیر و حساس دانست و اظهار داشت: از زمان غیبت امام زمان(عج) تا کنون علما بودند که دین را حفظ کردند و در زمان ما هم همین گونه است و نقش روحانیت در انقلاب و جنگ تحمیلی بسیار برجسته بود.

وی با بیان اینکه در زمان شاه برای معاف شدن پسرها از خدمت سربازی از همه ترفندی استفاده می‌شد ادامه داد: همین پدرها در زمان جنگ فرزندانشان را با دستان خود به جبهه می‌فرستادند و به شهادشان افتخار می‌کردند و این حالات و روحیات به برکت تبلیغی بود که روحانیون در مساجد انجام می‌دادند و روحیه شهادت طلبی و جهاد را در جوانان بارور می‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مطمئناً بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه متاثر از انقلاب اسلامی است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران کاری کرد که یک دیکتاتور قدرتمند مجبور به فرار شد و شما می‌بینید این شعارهایی که در کشورهای عربی سر داده می‌شود همان شعارهایی است که مردم ایران سر می‌دادند و با همین شعارها و تجمعات و راهپیمایی‌ها چهار نفر از این دیکتاتورها را از بین بردند و ان‌شاءالله با ادامه این حرکت‌ها این خیرش ادامه پیدا می‌کند و تاریخ ملت اسلام را عوض خواهد کرد.

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در نماز جمعه که فرمودند شعارهای امروز ما همان شعارهای اول انقلاب است و این یعنی مسیر ملت منحرف نشده است، ابراز داشت: یکی از وظایف اصلی ما در این زمان حفظ خطی است که امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی ترسیم کردند، باید ارزش‌های اسلام ناب محمدی را حفظ کنیم تا امروز هم مورد عنایت پروردگار قرار گیریم.

وی ادامه داد: دشمن در صدد است که این انقلاب را با فشار و تهدید از بین ببرد و تنها چیزی که این تهدید‌ها را ناکار کرده وحدت مردم است و رهبری نیز بارها بر وحدت مسولین و مردم تاکید کردند و اگر اختلاف نباشد و دشمن وحدت یکپارچه ملت و مسئولین را ببیند، دست از تهدید بر می‌دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه مایوس شدن مردم از نظام و انقلاب را خواسته دشمنان دانست و تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت گسترده در انتخابات نشانه قدرت مردمی جمهوری اسلامی است و همه ما باید با وحدت، همدلی و شادابی و نشاط در این صحنه‌ها حاضر شده و بار دیگر حمایت خود را از انقلاب و نظام اسلامی اعلام کرده و قدرت مردمی این نظام را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.