در جمع شماری از روحانیان مطرح شد؛

چ, 11/19/1390 - 10:49
در جمع شماری از روحانیان مطرح شد؛

توصیه های آیت الله نوری همدانی برای رشد علمی و معنوی طلاب

 حضرت آیت الله نوری همدانی، در جمع طلاب و فضلای همدان، توصیه هایی به آنان ارائه کرد و خودسازی، اخلاص، تقوا و جدیت در تحصیل را از مهم ترین وظایف طلاب در این مسیر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار طلاب و فضلای همدانی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم، با اشاره به روایاتی به تبیین فضلیت علم و عالم پرداخت.

این مرجع تقلید خودسازی را مقدمه علم آموزی و تفقه در دین دانست و خاطرنشان کرد: نخستین قدم برای حرکت در مسیر طلبگی داشتن اخلاص و تقوا است، کسی که برای دنیا و کسب مظاهر دنیوی درس بخواند از آداب دینی فاصله می گیرد و دچار غرور و خود بزرگ بینی می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: همت بلند شرط دیگر برای حرکت در مسیر طلبگی است، طلاب باید بدانند قدم در جایی گذاشته اند که روزی در این وادی امثال شیخ طوسی و شیخ مفیدها درس می خوانده اند، از این رو باید همت شان بلند باشد و در تمامی مراحل تحصیلی جدیت و پشتکار داشته باشند.

وی تاکید کرد: علم فقه و دیگر علوم اسلامی بسیار دقیق، وسیع و ظریف است و کسی که می خواهد فقیه شود باید سال ها زحمت بکشد و در این راه جدیت خاص، اراده و تصمیم قاطع داشته باشند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از روحانیان به عنوان هادیان جامعه یاد و تصریح کرد: کسی که در این وادی خودسازی نکند نخواهند توانست هادی و الگوی مناسبی برای اقشار مختلف مردم باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خواندن نماز شب و بیدار شدن در سحرگاه را از آداب لازم برای طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلبه ای که اهل نماز شب و راز و نیاز در سحرگاه نباشد در زندگی و تحصیل موفق نخواهد شد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، برخورداری از بیان و قلم را وظیفه دیگر طلاب خواند و گفت: طلبه باید برای انتقال معلومات و دانش خود به این دو سلاح کارآمد مجهز باشد و با بهره گیری درست از آن درصدد نشر معارف اهل بیت(ع) برآید.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم امروز از حلقوم مبارک حضرت آیت الله خامنه ای همان صدای پیامبر و اولیای الهی را می شنوند، بیانات ایشان در خطبه های نماز جمعه تهران را شجاعانه و صریح توصیف و تصریح کرد: خوشبختانه ایشان افزون بر شجاعت، تدبیر و برجستگی های علمی که دارند در فن خطابه نیز بسیار قوی هستند و به فضل خدا حضرت آیت الله خامنه ای به خوبی کشتی انقلاب را سکانداری کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تصریح کرده اند که هر کس با اسرائیل مبارزه کند، ما حامی او هستیم، گفت: این جمله رهبر معظم انقلاب بازتاب های بسیاری را در رسانه ها به دنبال داشت و اوباما رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که ما حامی اسرائیل هستیم و این نبرد حق و باطل همچنان ادامه داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز استکبار جهانی با بکار گیری تمام امکانات خود درصدد این است که حضور مردم در انتخابات سرد و کم باشد و ما باید با حضور پرشور خود وفاداری خود را به انقلاب و ارزش ها نشان دهیم. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.