دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

چ, 11/19/1390 - 10:48
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

امروز 6 میلیارد غیر مسلمان تشنه آشنایی با معارف و مکتب اهل بیت هستند

حجت‌الاسلام اختری، وحدت کشورهای اسلامی در برابر استعمارگران جهان را خواستار شد و راه رسیدن به وحدت را در گرو عمل به تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: امروز 6 میلیارد غیر مسلمان تشنه آشنایی با معارف و مکتب اهل بیت(ع) هستند و مبلغان ما باید به زبان های مختلف دنیا این معارف را در جهان منتشر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، در پنجاه و دومین نشست تخصصی گفتمان عقاید و اندیشه ها که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، موضوع وحدت مسلمانان، ضرورت ها و چالش ها را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موهبت و معجزه ای الهی است که خداوند متعال بوسیله امام خمینی(ره) به ملت ایران ارزانی کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست حکومتی بر مبنای شریعت اسلامی را در جهان پیاده کند، خاطرنشان کرد: تاسیس حکومت اسلامی ایران بعد از هزار و چهارصد سال اتفاق بزرگی بود که به ملت ما و مکتب تشیع عنایت شد.

حجت الاسلام اختری، بیداری اسلامی در منطقه را یک تحول بزرگ جهانی توصیف کرد و ابراز داشت: این حرکت ها و پیشرفت ها در جهان اسلام نشان دهنده یک انقلاب عظیم جهانی است و همانگونه که امام خمینی(ره) وعده فروپاشی شوروی را داده بودند شاهد اضمحلال غرب هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: آنچه در خیابان های آمریکا و کشورهای اروپایی قابل مشاهده است نشانگر به بن بست رسیدن لیبرالیسم و شکسته شدن نظام سرمایه داری است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وحدت امت اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب ایران و مورد تاکید امام خمینی(ره) خواند و تصریح کرد: ایشان نه تنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بلکه قبل از مرجعیت نیز وحدت را به عنوان یکی از برنامه های ضروری اسلام مورد توجه قرار می دادند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن، وحدت مسلمانان را امری لازم دانسته، خاطرنشان کرد: جای تعجب دارد که برخی از علما با سخنان نسنجیده موجبات تفرقه بین مسلمانان را فراهم می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ادامه داد: خداوند در قرآن وحدت با غیر مسلمانان را مطرح می کند و پیامبر اکرم(ص) با سران کلیسا و اسقف ها مذاکره و آنها را دعوت به وحدت می کند تا صف خود را از غیر خدا پرستان جدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن جامعه اسلامی را فراتر از وحدت به برادری توصیه می کند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) بنیان گذار برادری در میان مسلمانان بود و در زمان رسالت خود دو مرتبه بین مسلمانان عقد برادری جاری کرد.

حجت الاسلام اختری با اشاره به آیات قرآن تفرقه بین مسلمانان را موجب ضعف و چیرگی دشمنان بر آنها خواند و تصریح کرد: زمینه اختلاف در جوامع اسلامی همیشه فراهم است؛ اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اختلاف ها موجب نزاع و درگیری نشود.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه در حال رصد است تا زمینه ای را برای تفرقه و دست اندازی به کشور پیدا کند، یاد آور شد: مستکبران در فتنه 88 از اختلافات داخلی بهره بردند تا توطئه های خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران عملی کنند اما با بصیرت رهبری و مردم شکست خوردند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، چالش های پیش روی وحدت اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: سیایت استعمارگران ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی است و در این راه از هر فرصتی برای ایجاد فتنه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: کسینجر در آخرین گزارش خود به بوش اذعان می کند که هیچ راهی برای مقابله با ایران وجود ندارد و ما تنها با ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی می توانیم به اهداف خود دست یابیم.

حجت الاسلام اختری، اقبال کشورهای اسلامی به مکتب تشیع را یاد آور شد و عنوان کرد: کشورهایی که توانستند در برابر رژیم صهیونیستی به پیروزی برسند قیام خود را برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و تشیع می دانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز 6 میلیارد غیر مسلمان تشنه آشنایی با معارف و مکتب اهل بیت(ع) هستند و مبلغان ما باید به زبان های مختلف دنیا این معارف را در جهان منتشر کنند./927/پ201/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.