آيت‌الله العظمي مکارم شیرازی:

س, 11/18/1390 - 07:47
آيت‌الله العظمي مکارم شیرازی:

  حجاب راه نجات جامعه از آلودگي‌هاست
  حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي تأکيد کردند: حجاب يکي از برنامه‌هاي الهي است که رعايت آن کمک بسياري به آرامش جامعه و نجات آن از انواع آلودگي‌ها مي‌کند و هر قدر که براي آن سرمايه‌گذاري کنيم، به جاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ايشان در پيامي به همايش بين‌المللي تجليل از طلايه‌داران حجاب و عفاف که توسط مريم ورزدار جانشين بسيج جامعه زنان قرائت شد، عنوان کردند: حقيقت اين است که خداوند براي حيات طيبه بشري، خانواده را مبناي عواطف انساني و محوريت زندگي عفيفانه معرفي کرد و پيامبر اکرم (ص) در حديثي فرمود، هرکس ازدواج کند نيمي از دين خود را تکميل مي‌کند.

در ادامه اين پيام آمده است: خانواده محفلي براي تعديل غرايز انساني است درحالي که براي اين غريزه نيرومند و سرکش در دنياي امروز دو برخورد ديده مي‌شود؛ يکي برخورد اباحي‌گري و رها ساختن مطلق آن که در غرب براي اين موضوع هزينه‌هاي سنگيني پرداخته‌اند. انواع بيماري‌هاي صعب‌العلاج، متلاشي شدن خانواده‌ها، فرزندان بي‌سرپرست و نامشروع که در بسياري از حوادث دردناک اجتماعي سهيم‌اند و انواع جنايات و از بين رفتن صميميت در خانواده‌ها از پيامدهاي اين برخورد است.

حضرت آيت‌الله مکارم در خصوص برخورد دوم يادآورشده اند:‌ برخورد آئين مقدس اسلام غرايز را در کانال صحيح و مطمئني هدايت مي‌کند که نتيجه آن قداست جامعه، خوشبختي زوج‌ها و فرزندان و دوري بسياري از حوادث تلخ است.

ايشان در ادامه افزوده اند: حجاب يکي از برنامه‌هاي الهي است که رعايت آن کمک بسيار مؤثري به آرامش جامعه و نجات آن از انواع آلودگي‌ها مي‌کند که هر قدر براي آن سرمايه‌گذاري کنيم، به جاست.

اين مرجع تقليد در پايان تصريح کرده اند: حجاب به عنوان يک سمبل اسلامي در جهان امروز در همه جا شناخته شده است. به گونه‌اي که مسلمانان را با حجاب مي‌شناسند به همين دليل دشمنان اصرار در مبارزه با آن دارند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.