آيت الله بنابي؛

س, 11/18/1390 - 07:45
آيت الله بنابي؛

 رهبري راه روشن انقلاب اسلامي است
  رهبر معظم انقلاب محجة البيضا و راه روشن انقلاب اسلامي است. هر کسي که با رهبري همراه است مؤمنين هم با او هستند، در غير اين صورت او را طرد مي‌کنند.

آيت الله بنابي در گرد‌همايي سالانه طلاب،‌ اساتيد و فارغ‌التحصيلان حوزه علميه بناب در مسجد رضائيه قم، رهبري را محجة البيضا و راه روشن انقلاب دانسته و خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب حسين زمان ماست و اگر در زيارت عاشورا خطاب به امام حسين(ع) مي خوانيم « اِنّى سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَحَربٌ لِمَن حارَبَكُم » بايد اين نگاه را نسبت به رهبري هم داشته باشيم. بنابراين هر کسي در هر مقامي که هست تا جايي که با رهبري همراه است با او هستيم و هر وقت از رهبري جدا شود مردم او را طرد مي‌کنند.

وي افزود: در مسائل کشوري و حکومتي ملاک حرف رهبري است؛ رهبري که عادل، زاهد، شجاع، دلسوز، مطيع مولا و مخالف هواي نفس است.

مدير حوزه علميه بناب افزود: همه مراجع عظام قم و نجف و بزرگان علما پشتيبان رهبري هستند و نسبت به حمايت از ايشان تاکيد دارند، آيت الله العظمي بهجت(ره) نيز در زمان حيات به طرق مختلف ايشان را ياري مي کردند.

آيت‌الله بنابي ضمن تاکيد بر تهجد و مراقبت، خطاب به طلاب خاطر‌نشان ساخت: در دنيا هيچ مومن شايسته‌اي را پيدا نمي‌کنيد که بدون تهجد باشد. و هرکسي به جايي رسيده است، تهجد داشته است و خوبان همه در مقابل خدا سر به سجده نهاده‌اند.

اين استاد اخلاق حوزه با اشاره به نامه عرفاني امام‌خميني به فرزندش سيد ‌احمد اظهار داشت: مخاطب اين نامه تک‌تک انسان‌هاي مومن و آزاده‌است و شما طلاب هم که فرزندان علمي و سببي حضرت امام‌(ره) به شمار مي‌رويد، بايد اين نامه را مکرر مطالعه کرده و به آن عمل کنيد.

وي افزود:‌ ميزان عرفان و حرمان، انگيزه انسان است. چه‌بسا کار‌هاي به‌ ظاهر نيکي که به سبب انگيزه‌هاي نفساني به ‌سيئه مبدل شود و انسان را به عذاب الهي مبتلا کند. چه بسا عارف،‌ عابد و زاهدي که گرفتار دام ابليس شده، و شيطان با دامي که مناسب اوست با خودخواهي، ‌غرور، عجب، خود‌بزرگ‌بيني،‌ شرک خفي و امثال آن او را از حق دور و به شرک مي‌کشاند. اگرچه به ‌ظاهر احساس مي‌کند عابد و زاهد است و با کسي کاري ندارد.

وي افزود: هرچقدر انگيزه‌ها به نور فطرت نزديک‌تر باشد و از حجب وارسته‌تر باشد به همان اندازه اعمال، انسان را به مبدأ نور نزديک‌تر مي‌کند و به قرب الهي مي‌رساند.

اين استاد اخلاق اظهار داشت: ميزان در اعمال هم در کارهاي شخصي و فردي و هم در فعاليت هاي اجتماعي قيام لله است. بايد از خدا بخواهيم اين درس‌خواندن‌ها و درس گقتن‌ها و تمام اعمال مارا به حرمت امام‌زمان(عج)، براي خدا قرار دهد.

آيت الله بنابي  تاکيد کرد: اگر انگيزه الهي باشد قدرت‌ دنيوي، حکومت‌داري و نشستن بر اريکه قدرت عين زهد و عبوديت است ولي اگر انگيزه شيطاني باشد هر‌قدرتي که به‌دست مي‌آورد در خدمت شيطان است و به همان مقدار از خداي تعالي فاصله گرفته است.

مدير حوزه علميه بناب، ‌جواني را بهترين زمان براي مراقبه و تهذيب دانست و گفت: در جواني شجره ايمان را مستحکم کنيد،‌ و درکارهايتان اخلاص داشته‌باشيد و باگفتار‌ها، نگاه‌ها و شنودهاي آلوده و لقمه‌هاي مغشوش دل‌را آلوده نکرده و شجره طيبه توحيد و ايمان را تضعيف نکنيد و الا به محض حربه شيطان، ايمانتان را از‌دست مي‌دهيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اهميت رسالت طلبگي گفت:‌ هرکسي در هر شغلي که هست از بنا و نجار و کاسب، از صبح تا شب در کسب خود مشغول فعاليت است و هر فرصتي را غنيمت مي‌شمارد. با اين حال چرا طلبه ‌که وظيفه‌اش بسيار مهم‌تر از چنين شغل‌هايي است وقت خود را تلف کرده و اوقات بيکاري داشته‌باشد. چنانچه اگر يک کارگر وقت خود را تلف کند نسبت به صاحبکار خود مديون است، ما هم بايد تلاش کنيم در عمل به وظايفمان نسبت به اهل بيت(ع) کم‌کاري نکنيم.

آيت‌الله بنابي تاکيد کرد: طلبه نبايد شب و روز بشناسد کما اينکه بزرگان ما چنين بودند.

مدير حوزه علميه بناب افزود: طلبه بايد به فکر عمل به وظيفه طلبگي‌اش باشد و در امور زندگي به خدا توکل کند و اشتغال به امور دنيوي او را از عمل به وظيفه باز ندارد، ولي اگر  کسي وسع دارد داشتن ماشين و خانه در حد متعارف عيبي ندارد.

وي خطاب به طلاب اظهار داشت: به دست آوردن خانه و ماشين و رفاه زندگي مانع اين نشود که از وظايف طلبگي دور بمانيد. در مسائل مادي خود را به مشقت نيندازيد چرا که خدا ضامن روزي و دنياي شماست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.