دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

ی, 11/16/1390 - 13:24
دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اندیشمندان 50 كشور جهان در كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور دارند
دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: 271 نفر از اندیشمندان و متفكران 50 كشور جهان در بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه 19 تا 21 بهمن ماه در هتل آزادی تهران برگزار می شود، حضور می یابند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله 'محمدعلی تسخیری' در نشست خبری اظهار داشت: این میهمانان از میان شخصیت های فرهیخته، وزرای كشورهای اسلامی، علما و مفتیان، استادان دانشگاه ها و دیگر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج از كشور برای شركت در این كنفرانس دعوت شده اند.

وی افزود: روسیه، فرانسه، عربستان، سوریه، تونس، لبنان، استرالیا، مصر، مالزی، سودان، آمریكا، پاكستان، هندوستان، تایلند، سوئد، آذربایجان، انگلستان، دانمارك، اردن، عراق، اندونزی، گامبیا، چین، تاتارستان، تركیه، افغانستان، سنگال، یمن و امارات متحده عربی از جمله كشورهای شركت كننده در این كنفرانس هستند.

وی ادامه داد: همچنین 30 نفر میهمان داخلی از متفكران شیعه و اهل تسنن مناطق گوناگون ایران (استان های مرزی كشور) در این كنفرانس حضور دارند.

تسخیری اضافه كرد: همزمان با برپایی كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، همایش های وحدت اسلامی در شهرهای بندرعباس و مشهد در روز 20 بهمن ماه و جشن های میلاد در استان های مرزی كشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، كردستان، خراسان، بوشهر، آذربایجان غربی، كرمانشاه و گلستان برگزار خواهد شد.

تسخیری هدف از برگزاری این كنفرانس را وحدت، ایجاد زمینه های اتحاد و همبستگی جهان اسلام و همفكری علما و دانشمندان به منظور نزدیك سازی دیدگاه های علمی و فرهنگی آنان در زمینه های فقهی، اصولی، كلامی، تفسیری و بررسی مسایل و مشكلات مسلمانان و ارایه راه حل های مناسب و موضع گیری مشترك عنوان كرد.

وی ادامه داد: در شرایطی كه دشمن می خواهد حضور سیاسی قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی را كه امروز از گذشته بسیار بارزتر است مخدوش كند؛ امت بزرگ اسلامی بیش از همیشه به همدلی و اتحاد نیازمند است.

وی با بیان اینكه ارزیابی عملكرد 20 ساله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نشست بیداری اسلامی موضوع در نظر گرفته شده برای كنفرانس امسال است، افزود: حضور اعضای مجمع عمومی مجمع تقریب فرصتی فراهم آمده است تا نهادهای فرهنگی و تبلیغی رسالت خود را در ایام الله دهه مبارك فجر برای تحكیم وحدت در راه انقلاب اسلامی و اتحاد و همدلی مذاهب اسلامی ایفا كنند.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: چشم اندازهای آینده و پشتیبانی از بیداری اسلامی به منظور تحقق چشم اندازها عنوان سرفصل های در نظر گرفته شده برای نشست 'بیداری اسلامی، چشم اندازها' است كه در این كنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تسخیری ارزیابی عملكرد مجمع تقریب مذاهب در سه كمیسیون فرهنگی - ارتباطات بین الملل و امور ایران در روزهای اول و دوم این كنفرانس، برگزاری نشست كمیته های تخصصی چهارگانه مجمع عمومی تقریب مذاهب و نشست مشترك شورای عالی و هیات رئیسه مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را از دیگر برنامه های این كنفرانس سه روزه عنوان كرد.

وی با بیان اینكه در مجموع 70 مقاله به دبیرخانه هیات علمی بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ارسال شده است، افزود: تاكنون 61 مقاله به تایید این هیات رسیده است.

تسخیری ادامه داد: در حاشیه این كنفرانس نمایشگاه كتاب شامل انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: 17 كتاب و مجله به مناسبت بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به چاپ رسیده كه پیشینه تقریب، گزیده ای از اندیشه برخی از شخصیت های تقریبی، مجله اسلام در نگاه غرب، بیداری اسلامی به زبان فارسی و عربی بخشی از این آثار را در بر می گیرد.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: همزمان با مراسم اختتامیه بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مراسم هفتمین دوره انتخاب كتاب سال تقریب به منظور تجلیل از داعیان راه حق كه با قلم خود در راه هموار كردن راه وحدت و اخوت مسلمانان و تقویت انسجام اسلامی تلاش می كنند، برگزار خواهد شد.

تسخیری افزود: در این مراسم ضمن معرفی كتاب های برگزیده از نویسندگان این آثار و همچنین شخصیت هایی از داخل و خارج از كشور كه در جهت نشر فرهنگ تقریب و همگرایی اسلامی تلاش و مجاهدت كرده اند به عنوان چهره های پیشگام تقریب تجلیل می شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.