آيت‌الله العظمي نوري همداني:

ی, 11/16/1390 - 07:20
آيت‌الله العظمي نوري همداني:

مشکل جهان اسلام سياسي و مشکل غرب اقتصادي است
  مشکل جهان اسلام سياسي است و مشکل غربي‌ها اقتصادي مي‌باشد، امروز وظيفه علما سنگين‌تر از گذشته است و ما هرگز نمي‌توانيم نسبت به نظام، حوزه، انقلاب و حرکت‌هايي که در جهان اتفاق مي‌افتد بي‌تفاوت باشيم.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت‌آيت الله نوري همداني  در ديدار اعضاي دبير خانه سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم مسئوليت علما را مهم‌ترين مسئله در اسلام دانسته و گفتند: رسالت علما مهمترين مسئله اسلام است.  چرا‌که در زمان غيبت مردم به علما سپرده شدند.

 ايشان با بيان حديثي از معصومين (ع) افزودند: رسيدگي به کساني که دستشان از دامن امام(ع) کوتاه است،‌مهم‌تر از طعام يتيمي است که از پدر خود منقطع شده است. بنابراين در زمان غيبت سرنوشت مسلمانان به علما سپرده شده است که علما نيز در اين راه ترديدي به‌ خود نداده‌اند.

معظم‌له ادامه دادند: علما در طول تاريخ اقدام به تاسيس حوزه‌هاي علميه، جمع‌آوري مواريث، ترتيب مناظرات با جبهه مخالف و مبارزه با دشمنان کرده‌اند و اين سلسله اقدامات از علما هرگز قطع نشده است.

اين مرجع تقليد اظهار داشتند: هريک از علماء به تناسب زمان خود گام برداشته‌اند و در زمان ما گام برجسته اي برداشته و فصل جديدي گشوده شده و آن انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) بود.

حضرت آيت‌الله نوري همداني با بيان اين‌که عصر ما نياز به کار و تلاش دارد، خاطر‌نشان کردند: بايد در حوزه‌هاي علميه افرادي تربيت شوند که پاسخگوي نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام جهان باشند. چرا‌که جرياناتي از قبيل وال‌استريت از اسلام پاسخ مي‌خواهند.

ايشان با بيان اين‌که مشکل جهان اسلام سياسي است و مشکل غربي‌ها اقتصادي مي‌باشد، تصريح کردند: امروز وظيفه علما سنگين‌تر از گذشته است و ما هرگز نمي‌توانيم نسبت به نظام، حوزه، انقلاب و حرکت‌هايي که در جهان اتفاق مي‌افتد بي‌تفاوت باشيم.

معظم‌له با استناد به صحبت‌هاي روز گذشته مقام معظم‌رهبري در خطبه‌هاي نماز‌جمعه اذعان داشتند: امروز در تاريخ بشريت فصل جديدي گشوده شده است و روز به روز در گسترش است. بنابراين روز به روز وظيفه ما حساس‌تر مي‌شود و نبايد فکر‌کنيم که دشمن نابود شده و يا غافل است.

ايشان با بيان اين‌که جريان صهيونيستي و آمريکايي اروپا را هم غافل کرد،‌گفتند: طوري برنامه‌ريزي کرده بودند که فکر مي‌کردند دو پايگاه صهيونيستي و آمريکا براي مبارزه با اسلام کافي است. اما ديدند روز به روز پاي آن‌ها سست تر مي‌شود و دچار اضمحلال هستند.

اين مرجع تقليد ادامه دادند: وقتي فهميدند: اين دو پايگاه رو به نابودي است،‌ به سوي اسلام برگشتند و بايد اسلام پاسخ مشکل آن‌ها را بدهد. بنا‌براين وظيفه علماي شيعه است که به‌عنوان مرزبان، راه‌هاي نفوذ را شناسايي و راه نجات را ارائه دهند.

ايشان تصريح کردند: معتقدم بايد لجنه‌اي از علماي بزرگ از جمله اشخاصي مانند سيد‌حسن نصرالله که شجاع و از جان گذشته باشند، تشکيل شود و حرکت‌هاي اسلامي را رهبري کنند و به رهبران آن‌ها راهنمايي بدهند و مواظب انحراف اين حرکت‌ها از سوي ايادي استکبار باشند.

 حضرت آيت‌الله نوري همداني با بيان اين‌که اسلام مرز نمي‌شناسد، و هر جا حرکت اسلامي باشد، ما از آن به‌عنوان وظيفه حمايت مي‌کنيم، اذعان داشتند:‌اسلام براي کل بشريت است و ما با اين حرکت‌هاي اسلامي به جنگ تمام عيار با استکبار رفته ايم و کساني در داخل و خارج مي‌خواهند جلوي اين حرکت‌ها را بگيرند:

ايشان با بيان اين‌که در هر حرکتي اصل مردم هستند و بايد آن‌ها را روشن و آگاه کرد تا همراه نهضت باشند، اظهار داشتند: مردم جهان تشنه فرهنگ ناب اهل‌بيت(ع) هستند. بنابراين بايد حوزه علميه با طبقه‌بندي طلاب کساني‌را براي عرصه بين‌الملل تربيت کند.

معظم‌له در بخش ديگري از سخنان خود، اخلاق اسلامي و تخلق به آن‌ را در حوزه رکن دانستند و بيان داشتند: تعامل اساتيد جوان با اساتيد پيشکسوت در حوزه بسيار ارزشمند و داراي برکات است و بايد در قالب درس اخلاق و به نوبت از بزرگان دعوت شود. همه مراجع، علما، اساتيد، فضلا و طلاب در آن جلسه شرکت کنند و اين جلسه به تصوير کشيده شود و براي ساير حوزه‌ها و مدارس علميه ارسال گردد.

حضرت آيت‌الله نوري همداني با بيان اين که اين اقدام بسيار تاثيرگذار خواهد بود به وحدت کلمه و يکدلي توصيه کردند و گفتند:‌امروز روز تک‌روي نيست، بلکه روز همدلي، اتحاد و يکپارچگي است. بايد با حفظ وحدت کلمه، اهداف اسلام و انقلاب اسلامي را پيش ببريم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.