آیت الله امینی:

ش, 11/15/1390 - 08:59
آیت الله امینی:

بیداری کشورهای جهان الهام گرفته از دهه فجر است

ـ امام جمعه موقت قم گفت: تحولات و بیداری اخیر که در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی علیه دیکتاتورها و مستکبران به وجود آمده، الهام گرفته از دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله امینی، امام جمعه موقت قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، لطف خداوند متعال در ایام الله دهه فجر را موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ملت ایران با عنایت پروردگار و رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) دست رژیم شاهنشاهی و استکبار را از مملکت قطع کرد.

امام جمعه موقت قم، با بیان این که بعد از گذشت سال ها هنوز ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در جهان قابل مشاهده است، ابراز کرد: تحولات و بیداری اخیر که در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی علیه دیکتاتورها و مستکبران به وجود آمده، الهام گرفته از دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله امینی، سقوط رژیم پهلوی که همه مستکبران جهان از آن حمایت می کردند را بی سابقه توصیف کرد و گفت: مردم با دست خالی و با سلاح توکل در برابر ارتشی که از انواع سلاح ها بهره مند بود ایستادگی کرد و به لطف خدا به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به این که مستکبران همیشه تلاش می کردند تا جلوی تشکیل یک حکومت اسلامی را بگیرند، انقلاب اسلامی ایران معجزه الهی خواند و اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانست حکومتی بر پایه اسلام و شبیه حکومت پیامبر اکرم(ص) که قرن ها محجور مانده بود را پایه گذاری کند.

امام جمعه موقت قم در ادامه عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تبعیت کامل مردم از ولایت فقیه یکی از مهم ترین دلایل به سرانجام رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله امینی اضافه کرد: فساد مالی و اداری، تاراج بیت المال و استفاده از آن برای خانواده سلطنتی و خفقانی که بر جامعه حکم فرما بود مردم را به ستوه آورد و در برابر بیدادگری رژیم شاهنشاهی ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: مردم راه حل مشکلات خود را بیرون کردن شاه و ایجاد یک حکومت اسلامی می دانستند که با رعایت احکام و قوانین الهی مشکلات را پشت سر گذارد و در صدد جبران خسارت های گذشته بر آید.

امام جمعه موقت قم، به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این که استمرار نظام اسلامی با کمک مردم و مسؤولان و رعایت احکام اسلامی است، اشاره کرد و افزود: امیدواریم مسؤولان به دستورات اسلام عمل کنند تا مشکلات مردم حل شود.

وی در ادامه به میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمان هستند تا قدرت اسلام را تضعیف کنند و همه باید با تکیه بر مشترکات و پرهیز از اختلافات توطئه مستکبران را خنثی کنیم.

آیت الله امینی، وحدت در کشور را موجب انسجام داخلی در برابر بیگانگان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز هر کس و با هر عقیده سیاسی باید اسلام را مد نظر قرار دهد تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

امام جمعه موقت قم، حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را سبب کوری چشم دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان با تبلیغات گسترده خود سعی در دلسرد کردن مردم دارند؛ اما مردم مانند همیشه با حضور گسترده خود آنها را مأیوس خواهند کرد.

آیت الله امینی، در پایان کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم را به رعایت تقوای الهی در دادن وعده های تبلیغاتی توصیه کرد و ابراز داشت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و اسلامی است و مردم با شناسایی و انتخاب افراد اصلح کسانی را به مجلس بفرستند که در پی حل مشکلات مردم باشند./927/پ201/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.