ربيع الاول ماه پيامبر(ص) و حضرت علي(ع)‌ و رسوايي اهل سقيفه

پ, 11/06/1390 - 14:36
ربيع الاول ماه پيامبر(ص) و حضرت علي(ع)‌ و رسوايي اهل سقيفه

مسئول بسيج طلاب و روحانيون سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) در جمع فرماندهان ، مديران و كاركنان ستاد سپاه استان در حسينيه آيت الله بهاالديني گفت: ربيع الاول ماه پيامبر(ص) ، حضرت علي(ع) و رسوايي اهل سقيفه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  ، حجت الاسلام حميد محمدي  افزود: در اولين روز ربيع الاول اتفاقات مهمي رخ داده كه ، خاكسپاري بدن پاك و مطهر نبي گرامي اسلام(ص) در نيمه اولين شب ، ليله المبيت و ميلاد رسول مكرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) برخي از آنها مي باشد.

حجت الاسلام محمدي ادامه داد: آيه شريفه 207 سوره بقره بر واقعه شب ليله المبيت اذعان دارد و مايه فخر و مباهات انسان بر فرشتگان است ؛ زيرا جبرئيل و ميكائيل هيچ كدام حاضر نشدند جان خود را فداي ديگري كنند تا عمر يكي از آنها طولاني شود . در صورتي كه حضرت علي (ع) به جاي پيامبر در رختخواب ايشان خوابيد و جان خود را به خطر انداخت.

وي ماجراي سقيفه را ديگر رخداد ربيع الاول ناميد و گفت: خواص مسلمين در حالي گردهم آمدند و شوراي سقيفه را تشكيل دادند كه در پيكر پاك و مطهر پيامبر را حضرت علي (ع) و تني اندك از صحابي راستين به خاك مي سپردند.

مسئول بسيج طلاب و روحانيون سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع)  افزود: به اقرار عايشه همسر نبي گرامي اسلام كه گفته" به خدا قسم از دفن پيامبر باخبر نشديم تا وقتي كه صداي بيل و كلنگ را از حجره شنيديم" بايد از خواص و شوراي سقيفه پرسيد: آيا غدير سفارش پيامبر بود يا شوراي سقيفه ؟ و آيا مردم در غدير جمع بودند يا در سقيفه؟

وي ماجراي سقيفه را رسوايي خواص بي بصيرت عنوان و با اشاره به حديثي از امام رضا(ع) گفت: ترجيح ذلت در درگاه خداوند متعال بر عزت در درگاه بندگان از شاخصه هاي خردمندي انسان مسلمان است.

حجت الاسلام محمدي اضافه كرد: فقر در راه خدا بهتر از غنا و توانگري و گمنامي بهتر از شهرت است.

وي با تبيين شاخصه هاي ديگر خردمندي انسان مسلمان از ديدگاه امام رضا(ع) گفت: اميد به خير شخص و امام از شر او ، كم پنداشتن نيكي خود و بزرگ دانستن نيكي ديگران از ديگر شاخصه هاي خردمندي مسلمين است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.