آیت الله طبرسی:

پ, 11/06/1390 - 10:49
آیت الله طبرسی:

تقویت حوزه‌های علمیه به معنای تحکیم پناهگاه معنوی و دینی مردم است

آیت الله طبرسی، تقویت حوزه‌های علمیه را تقویت اسلام‌ و انقلاب دانست و گفت: اگر خدای ناکرده نسبت به وضعیت مدارس علمیه و پرورش طلاب بی‌توجهی صورت گیرد به یقین انقلاب عقیم خواهد ماند و مردم نیز دیگر پناهگاه دینی و مذهبی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در نشست شورای حوزه علمیه استان که با حضور مدیرحوزه های علمیه کشوردر ساری برگزار شد، با اشاره به وحدت و همدلی میان اعضای شورای حوزه علمیه استان درجهت تقویت کیفی و کمی مدارس علمیه گفت: خوشبختانه تلاش همه علما و روحانیان استان تقویت مدارس علمیه مازندران است.

وی با اشاره به تشکیل 14 جلسه کاری ازسوی شورای حوزه علمیه مازندران از ابتدای آغاز به کار تاکنون، بیان داشت: این شورا تاکنون 84 مصوبه درجهت تقویت شاخص های کیفی و کمی سطح مدارس علمیه استان داشته است.

آیت الله طبرسی با بیان این که همه تلاش شورای حوزه علمیه استان اجرای طرح های پیشنهادی و ابلاغی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است، ادامه داد: خوشبختانه این شورا تاکنون مصوبات بسیار خوبی در جهت رشد شاخص های علمی مدارس علمیه استان داشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به طرح مرکز مدیریت برای تقویت مدارس علمیه استان ها، این اقدام را حرکتی پسندیده و قابل تقدیر دانست و ادامه داد: همه تلاش خود را در جهت تحقق این طرح در استان به کار خواهیم گرفت.

آیت الله طبرسی با بیان این که تقویت شاخص های علمی مدارس علمیه استان ها بار سنگین حوزه علمیه قم را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: تمرکز طلاب بومی در همان استان سبب تقویت شاخص های تبلیغی در آن استان خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقویت حوزه‌های علمیه را تقویت اسلام، انقلاب و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده نسبت به وضعیت مدارس علمیه و پرورش طلاب بی توجهی صورت گیرد به طور حتم انقلاب عقیم خواهد ماند و مردم نیز دیگر پناهگاه دینی و مذهبی نخواهند داشت.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز تقویت حوزه‌های علمیه یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان داشت: باید از همه طرفیت های موجود در جهت رشد شاخص ها درمدارس علمیه بهره گیریم.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد شاخص های علمی در مدارس علمیه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید تلاش شود تا طلابی مستعد و عالم در حوزه های علمیه پرورش یابند.

آیت الله طبرسی، حوزه های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص درسه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رسالت حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی بسیار حساس است، گفت: حوزه باید با برنامه‌ریزی مدون و تربیت نیروهای شاخص در مسیر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان گام بردارد که همواره نیز همین‌ گونه بوده است./950/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.