رئيس مجلس شوراي اسلامي؛ قرآن مؤلفه هاي عدالت را تبيين کرده است

چ, 11/05/1390 - 10:48
رئيس مجلس شوراي اسلامي؛ قرآن مؤلفه هاي عدالت را تبيين کرده است

  دکتر علي لاريجاني در جمع حافظان و قاريان قرآن کريم گفت: وقتي صحبت از عدالت مي شود، مؤلفه هاي آن را بايد از قرآن بياموزيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم اختتاميه چهارمين مسابقات کشوري قرآن کريم که در شبستان نجمه خاتون آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد، درک مفاهيم قرآن را براي تحول در زندگي فردي و اجتماعي افراد ضروري دانست.

وي افزود: ممکن است که افراد از نظر ظاهري و فيزيکي با هم مشابه باشند، ولي درک انسان ها از حقايق  هستي متفاوت است و اين مسئله موجب تفاوت در انسان ها مي گردد.

دکتر لاريجاني با بيان اين که فرهنگ وتمدن غرب، انسان را موجودي مکانيکي در نظر گرفته است، خاطرنشان ساخت: آنچه در جهان به عنوان حرکت اقتصادي وجود دارد، انسان ها را مانند ماشين هاي مکانيکي در نظر گرفته است، در حالي که بر اساس قرآن، انسان داراي جايگاهي ارزشمند در نظام هستي مي باشد.

وي با تأکيد بر اين که جامعه اي که هويتش قرآني نباشد، رفتار و سلوکش تغيير مي کند، تصريح نمود: اگر به مشکلات موجود در جامعه بنگريم، متوجه مي شويم که دليل اين کار، اشکالي است که جوامع درباره قرآن دارند و از آموزه هاي آن بي  بهره  هستند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: قرآن کتاب سعادت است و اگر جامعه ما بخواهد جامعه اي مکانيکي نباشد، بايد به کلام الله مجيد مراجعه کند و با عمل به دستورات آن، به سعادت دنيوي و اخروي برسد.

وي در ادامه توحيد و عدالت را از مهم ترين آموزه هاي قرآن برشمرد و اذعان داشت: در جامعه اسلامي، فکر  توحيدي بايد بر تمامي امور کشور غلبه داشته باشد. توحيد بايد در زبان و عمل تمامي افراد جامعه باشد.

دکتر لاريجاني ادامه داد: انساني که با عقلانيت زندگي و با اختيار، برنامه خود را تدوين مي کند، بايد در اين عرصه، تمام توجهش به توحيد باشد.

وي درباره اهميت عدالت در جامعه اظهار داشت: عدالت، امري است که با آن تقوا معنا مي يابد. وقتي درباره عدالت سخن مي گوييم، بايد مؤلفه هاي آن را از قرآن برداشت کنيم و آن را در جامعه جاري سازيم.

در ادامه، محمد انصاري، مدير عامل دارالقرآن امام علي بن ابي طالب(ع)، با بيان اين که در جامعه کنوني، توجه  به قرآن، بيش از هر زماني لازم مي باشد، گفت: امروز، براي نجات از گمراهي هاي موجود، هيچ پناهي جز قرآن وجود ندارد که در اين عرصه، بايد با همکاري تمامي نهادها، کارها را پيش بريم.

وي افزود:  دارالقرآن امام علي بن ابي طالب(ع) با حضور فعال در اين عرصه و برگزاري مسابقات، محافل و کلاس هاي قرآني در کشور، تلاش دارد گامي در راستاي ترويج فرهنگ قرآني در جامعه بردارد.

انصاري با اشاره به برگزاري 17دوره مسابقات قرآني از آغاز فعاليت اين دارالقرآن خاطرنشان کرد: تا امروز، ده دوره مسابقات قرآن در استان تهران براي خواهران و برادران، چهار مسابقه کشوري قرآن براي برادران و سه مسابقه کشوري ويژه خواهران برگزار شده است.

وي خاطرنشان کرد: دارالقرآن امام علي بن ابي طالب(ع) در 18 استان کشور نمايندگي دارد و در آينده اي نزديک در تمام استان ها داراي نمايندگي خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.