آیت‌الله حیدری:

چ, 11/05/1390 - 10:45
آیت‌الله حیدری:

شجاعت و قدرت مقابله با کانون های قدرت و ثروت معیارهای مهم انتخاب است

آیت الله حیدری خواستار تبیین جریان های سیاسی و خطوط انحرافی به طور واضح از سوی روحانیت شد و اظهار داشت: قشر نخبه و فرهنگی جامعه یعنی طلاب و روحانیان باید به طور واضح و مشخص خطوط انحرافی و جریان های سیاسی را برای مردم باز کرده و در جامعه نسبت به این گونه مسایل بصیرت افزایی کنند.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این انتخابات یکی از حساس ترین انتخابات پیش روی نظام است؛ چرا که این انتخابات نخستین انتخابات پس از قائله 88 است و تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارد.

وی  با اشاره به وظایف روحانیت نسبت به دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات، بیان داشت: روحانیان می توانند با بیان ضوابط و روشنگری نسبت به جریان های حاکم در انتخابات، مردم را به شرکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

حضور مردم در صحنه به معنای پیروزی نظام و شکست دشمنان است

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: این مسأله در تاریخ بارها ثابت شده که هرگاه مردم در صحنه حاضر شدند به یقین پیروزی از آن اسلام و نظام سرافراز اسلامی است؛ از این رو روحانیت باید به عنوان حافظان فرهنگ و ارزش های والای اسلامی مردم را به حضور حداکثری در این انتخابات حساس دعوت کرده و توطئه های دشمنان را از بین ببرند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر این که «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، تصریح کرد: تاریخ این مسأله را همواره به اثبات رسانده که در هر جایی مردم و روحانیت حضوری فعال و مستمر داشته باشند، دشمنان از پیاده کردن توطئه هایشان درمانده و مستأصل می شوند؛ از این رو اگر مردم و جامعه اسلامی خواستار از بین بردن و مقابله با توطئه های دشمنان هستند باید در این انتخابات پیش روی نظام، حضوری حداکثری داشته و با بصیرت خود اصلح ترین را وارد صحن علنی مجلس کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که روحانیان می بایست تنها ضوابط و معیارهای کلی را به مردم بازگو کنند، اذعان داشت: روشنگری نسبت به بیان ضوابط و ارزش ها و ملاک ها بدان معناست که روحانیت باید به عنوان اسلام شناس و دین شناس معیارهای کلی یک نماینده را همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به مردم بازگو کرده و از معرفی یک چهره به عنوان کاندیدای اصلح خودداری کنند.

روحانیت به طور واضح جریان های سیاسی و خطوط انحرافی را برای مردم تبیین کنند

وی به دیگر وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: قشر نخبه و فرهنگی جامعه یعنی طلاب و روحانیان باید به طور واضح و مشخص خطوط انحرافی و جریان های سیاسی را برای مردم باز کرده و در جامعه نسبت به این گونه مسایل بصیرت افزایی کنند؛ چرا که جریان های انحرافی و خطوط نا مشخص سیاسی همواره در طول تاریخ بوده و در آینده نیز هستند که باید این وظیفه را به طور مطلوب انجام داد تا دیگر شاهد فتنه ای همچون فتنه 88 نباشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: روحانیت همواره تابع مقام معظم رهبری بوده و هستند و مردم ایران بارها مواضع رهبری نسبت به این گونه جریانات را شنیده اند، و ما از خداوند منان خواستاریم به کسانی که وظیفه خود را به نحو مطلوبی انجام دادند توفیق داده و به کسانی هم که در قائله فتنه 88 سکوت کردند، فرصت متنبه شدن را عطا فرماید.

آیت الله حیدری با اشاره به خصوصیات یک نماینده اصلح اظهار داشت: شناخت اسلام و مبانی انقلاب و ولایت فقیه، بصیرت کافی، التزام عملی به نظام، مقررات جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، شجاعت، تخصص و مهم‌تر از همه دارا بودن روحیه بسیجی، از خصوصیات و ویژگی های یک نماینده اصلح است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: التزام به ولایت فقیه به این معناست که یک فرد هم باید در عمل و هم در گفتار، خود را تابع ولی فقیه بداند و این نیست که بگوید من ملتزم به ولی فقیه هستم اما در عمل اقدامی بر خلاف سخنان مقام معظم رهبری انجام دهد.

وی به مسأله تخصص اشاره کرد و گفت: مجلس محل قانون و قانون گذاری است و اگر فردی در این زمینه تخصص لازم را نداشته باشد به یقین نمی تواند در مجلس حضور داشته و اگر این امر محقق نشد، حضور او در مجلس بی فایده و بی ثمر است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که شجاعت یکی از خصوصیات لازم در نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، بیان داشت: اگر نماینده ای شجاعت و قدرت مقابله با کانون های قدرت و ثروت را نداشته باشد به یقین نمی تواند بر اعمال دیگران نظاره گر بوده و با متخلفین برخورد کند؛ چرا که نظارت یکی از کارهای مهم و اساسی نمایندگان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اگر یکی از نمایندگان مجلس ترسو باشد نمی تواند با کانون های قدرت و ثروت مقابله کند و با یک پیشنهاد از سوی این مراکز قدرت و ثروت خام شده و به سوی لقمه انداخته شده از سوی آنها می رود.

روحیه بسیجی یکی از خصوصیات برجسته برای انتخاب نماینده مجلس است

امام جمعه موقت اهواز بالاترین و با فضیلت ترین خصوصیات یک نماینده را داشتن روحیه ای بسیجی دانست و گفت: روحیه بسیجی به این معنا نیست که در عرصه های نظامی حضور داشته باشد، بلکه باید با روحیه ای جهادی و بسیجی، انسانی فداکار بوده و تنها ارزش ها و ملاک های والای اسلامی برای او حائز اهمیت باشد، و به یقین که اگر این روحیه والا در او نمایان شد، به راحتی می تواند در برابر کانون های قدرت و ثروت ایستادگی کرده و نسبت به جریان های انحرافی و فتنه گران عکس العمل نشان دهد و در برابر آنها ایستادگی کند.

آیت الله حیدری در پایان سخنان خود، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «اگر برخی از مردم نتوانستند در میان نامزدهای انتخاباتی یکی را به عنوان نماینده اصلح انتخاب کنند، وظیفه شرکت در انتخابات از او سلب می شود؟»، تصریح کرد: به یقین که مردم در هیچ شرایطی نمی توانند از شرکت در انتخابات امتناع ورزند؛ چرا که شرکت در انتخابات از اوجب واجبات است و بر هر فرد ایرانی واجب است که در سرنوشت مملکت خود تأثیر گذار باشد؛ حال اگر فرد مورد نظر در شهر خود یافت نشد می توانند از میان نامزدها، نامزد دارای حداقل خصوصیات را انتخاب کنند؛ اما خوشبختانه ما در برهه ای قرار داریم که دیگر امکان بروز این مسایل پیش نخواهد آمد./9465/ت302/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.