همزمان با 28صفر صورت گرفت؛

د, 11/03/1390 - 10:58
همزمان با 28صفر صورت گرفت؛

برگزاری مراسم عزاداری پیامبر و امام مجتبی با حضور مراجع تقلید

 همزمان با فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در سالروز رحلت جانسوز و جانگذار نبی گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم سوگواری و عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم در دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش مراسم سوگواری سالروز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری و عزاداری حضرت رسول الله(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت محمد(ص) و سبط گرامی ایشان پرداختند و عمده مشکلات مسلمانان بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط ایشان و جفا در حق اهل بیت عنوان کردند.

مداحان اهل بیت (ع) نیز در این مراسم ها به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند و حاضران به همراه مراجع تقلید و علما در این دو مصیبت اشک ماتم ریختند.

گفتنی است، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت رسول و امام حسن مجتبی(ع) در حرم کریمه اهل بیت(ع) مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا اماکن متبرکه نیز برگزار شد.

حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز همزمان با ایام مصیبت دهه پایانی صفر غرق در عزا و ماتم شده است و دلدادگان حریم اهل بیت با حضور در این مکان مقدس به عزاداری و سوگواری پرداختند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.