امام جمعه قم:

د, 11/03/1390 - 10:57
امام جمعه قم:

برای ضربه زدن به انقلاب، افزون بر جبهه کفر خارجی و نفاق داخلی، جریان انحراف نیز به میدان آمده است

 تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در انتخابات سال 88 دنیا نیروهای خود را جمع کرد، اما با حضور ملت جبهه کفر خارجی و نفاق داخلی سیلی سختی خورد و در این انتخابات افزون بر این دو جبهه، جریان انحراف نیز به میدان آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلامی و امام حسن مجتبی(ع) در جمع سوگواران و عزاداران در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، ایام حزن و اندوه دهه پایانی ماه صفر را تسلیت گفت.

وی با اشاره به خصوصیات جامعه نبوی و علوی، تاکید کرد: جامعه پیرو پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امر به معروف و نهی از منکر می کند.

امام جمعه قم در ادامه امتحان را وعده الهی دانست و بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی مقرر فرموده که همه جوامع به فتنه ها مبتلا و امتحان شوند تا از درون فتنه ها سالم بیرون آیند، آن گاه این امت به کمال رسیده است.

وی امتحان را سنتی الهی دانست و با بیان اینکه هیچ کس نباید تصور کند خداوند او را امتحان نمی کند، تصریح کرد: از درون فتنه ها و امتحان ها خداوند باید معلوم کند چه کسانی در راه خدا که گفته اند ربنا الله استقامت دارند و پیروز می شوند.

امام جمعه قم افزود: یکی از فتنه ها سخت کیفیت رفتار امت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلامی بود، قرآن کریم قبل از رحلت آن حضرت به مردم هشدار داده بود که ای امت پیامبر اگر چنانچه شاهد این واقعه بودید آیا عقب گرد خواهید کرد و اگر کسی عقب گرد کرد نه آن که به ساحت قدس الهی گردی بنشیند و آسیبی برسد، اما کسانی که بعد از پیامبر(ع) به ولایت اعتقادا و عملا ملتزم باشند خداوند به آنها جزای خیر خواهد داد.

امام جمعه قم بیان داشت: خطر عقب گرد منحصر به زمان بعد از رحلت پیامبر و امام نیست، بلکه ممکن است حتی در زمان خود این بزرگواران نیز اتفاق بیفتد بیفتد چراکه نفس انسان وسوسه گر است و تا زمانی که مهدی آل محمد(ص) قیام کند و با آمدن ایشان شیطان از هستی به درک واصل شود، نفس اماره با انسان تا لحظه مرگ خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به عوامل دیگری که سبب عقب گرد انسان از مسیر الهی می شود، تاکید کرد: کسانی که با آمدن اسلام و انقلاب و نهضت های الهی منافع شیطانی و هواهای نفسانی و منافع پست آنها به خطر افتاده است همواره دچار عقب گرد می شوند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) تاکید کرد: درس بزرگ انقلاب پیامبر گرامی اسلامی به ما در این زمان این است که باید مراقب بود این خطرات ما را نیز تهدید می کند و باید مراقب باشیم از امتحانات سربلند بیرون بیائیم.

وی اضافه کرد: بعد از ارتحال پیامبر دوباره بت پرستان و بت سازان با بت های جدید نقشه های خود را دنبال کردند، عده ای جمع شدند و بت های جان دار را به جای رسول ا(ص)نشاندند و افراد بی صلاحیت بر جامعه اسلامی حاکم شدند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه این خطر امروز جامعه اسلامی را نیز تهدید می کند، اظهار داشت: ما مردم ایران از اقوامی هستیم که به فضل خدا در قرآن کریم از ما تعریف شده است، این یک مدال افتخار است که بر شانه ایرانیان خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: در روایات معصومین نیز به صراحت از ایرانیان تعریف و تمجید شده است، اما این تضمینی برای امتحان نکردن و در دام فتنه ها نیفتادن نیست، ما نیز باید همچون امت رسول الله بعد از ایشان منتظر امتحانات باشیم.

امام جمعه قم گفت: هرچه مردم بهتر امتحان پس بدهند، امتحانات سخت تری به سراغ شان می آید، بحمدلله مردم ایران در دوران انقلاب امتحانات سختی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند ولی باید بدانند که امتحانات و فتنه ها تمام نشده است.

وی اظهار داشت: در انتخابات سال 88 تمام دنیا نیروهای خود را تجمیع کردند و می خواستند مردم را از پای درآوردند، اما ملت قهرمان ما سیلی سختی به صورت کفر خارجی و نفاق داخلی زدند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) تاکید کرد: آنها از ما عصبانی هستند از این رو در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می خواهند نقشه های خود را عمیلاتی کنند، در این انتخابات علاوه بر آن دشمنان خط انحراف نیز ضمیمه شده است تا با فتنه ای دیگر کشور را به چالش بکشند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) تاکید کرد: در این شرایط باید به اهل بیت عصمت و طهارت توسل کنیم و از آنها بخواهیم که ان شاءالله در این انتخابات نیز موفق و سربلند بیرون بیاییم./924/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.