شهادت، ارثيه اولياالله است

ش, 11/01/1390 - 10:55
شهادت، ارثيه اولياالله است

  امام جمعه تهران، شهادت را ارثيه اولياالله خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم يادواره شهداي سادات استان قم، با بيان اينکه مراتب ايمان، در ثمره ايمان، عمل صالح است، اظهارداشت: خداوند به انسان جان بخشيد و مشتري آن شد تا او را به ملکوت ببرد و هر انساني که در معامله جان و مال با خدا، بي ريا و با اراده خالص باشد، به مقامات عاليه اي همچون شهادت خواهد رسيد.

وي افزود: اگر کسي عاشق نشود، نمي تواند به مرحله معامله با خدا برسد؛ خداوند بنده اي که با اراده به سويش رهنون شود را به جرگه بندگان صالح و خاص خود قرار خواهد داد و او را از ماسوالله پاک و بي نياز مي کند.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: بندگان خاص و خالص خداوند به آيينه تمام نماي جلوه هاي ربوبي حق تعالي تبديل مي شوند و رنگ خدايي به خود مي گيرند؛ به نحوي که هر کسي که به او مي نگرد، جلوه حق را در چهره و کردار او مي بيند.

وي با اشاره به فداکاري و ايثار ياران امام حسين(ع) در کربلا اظهارداشت: حضرت اباعبدالله(ع) در شب عاشورا به ياران خويش اذن خروج از ميدان و بازگشت به شهر و سامان خويش را دادند ولي اين امام بزرگوار با اين کلام و گفتار مي خواستند، مرتبه و مقام ياران خالص خويش را نمايان سازند؛ ياران حضرت شهادت را براي ورود به بهشت نمي خواستند بلکه تمام بهانه آنان، ذوب شدن در ولايت حضرت بود.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي با بيان اين مطلب که ارث حضرت زهرا(س) و امام علي(ع)، تنها فدک و حکومت غصب شده نبود، عنوان داشت: ارث واقعي اين حضرات، شهادت بود؛ حضرت زهرا(س) و امام علي(ع) چشمه جاري و جوشان شهادت را جاري کردند؛ شهادت، ارثيه اولياالله است.

وي خاطرنشان کرد: شهادت براي همه انسان ها يک ارزش است ولي براي عالم شهيد، ارزشي دو چندان دارد و همچنين براي سادات شهيد ارزشي بسيار بالاتر؛ بنابر اين عالم شهيد از سلاله سادات در بارگاه قرب کبريايي ارزشي وصف ناشدني دارد که بسياري از شهداي انقلاب و نظام اسلامي همچون آيت الله سعيدي، نواب صفوي و... از اين گروه از انسان هاي بي نظير بودند.

امام جمعه موقت تهران با ذکر اين مطلب که قيامت، به جز براي اولياالله وشهدا، جايگاه حسرت و اي کاش هاست، تصريح کرد: بالاترين مرتبه اي که خداوند در مسير خلقت انسان قرار داده است، مقام قرب و لقااللهي است که اين مقام را به شهدا اعطا فرموده است.

وي قم را حرم اهل بيت(ع) و يکي از بهترين جايگاه ها، براي پرواز روح ذکر کرد و گفت: زندگي و خواب در اين شهر عبادت است و به واسطه حرمت و جايگاه با ارزشي که از آن برخودار است، کساني که خود را در اين شهر ساکن و ميهمان قرار مي دهند مي توانند پلي به درياي بي کران ولايت و رحمت الهي زده و خود را به قرب خدا برسانند؛ عالمان و شهداي اين شهر نيز از جايگاه بسيار رفيعي در بين شهدا و علما برخوردار هستند زيرا تقدس اين شهر، امتيازات ويژه اي را به اهالي و ميهمانان آن مي دهد.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي امام راحل را شاگرد مکتب و دامامن پر مهر حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد و افزود: حضرت امام خميني(ره) نيز فرماندهان و دلاوران بزرگي را از اين سرزمين با رهبري ولايي خود به سوي سعادت رهنمون ساخت و پرچم اسلام را در دنيا به اهتزاز در آورد.

وي در پايان با نکوداشت ياد 500 شهيد سادات قم بر لزوم پاسداشت ارزش هاي فرهنگ شهادت تاکيد کرد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.