آیت الله نوری همدانی:

پ, 10/29/1390 - 14:15
آیت الله نوری همدانی:

نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا به درستی تبیین نشده است

 حضرت آیت الله نوری همدانی، از حضرت زینب به عنوان اسوه صبر و فضیلت یاد و بر ضرورت تبیین نقش این بانوی فداکار در واقعه عاشورا تاکید کرد و از نویسندگان خواست بیش از آنکه به معلولات حوادث تاریخی بپردازند به ریشه های رخدادها توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی حضرت زینب(س)، نقش این بانوی فداکار را در واقعه عاشورا بسیار برجسته توصیف کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از اشکالات نویسندگان ما این است که بیشتر به معلولات می پردازند و سراغ ریشه نمی روند، در حالی که باید در مسائل تاریخی همچون کربلا به ریشه ها و عوامل وقوع آن توجه کافی صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نقشی که حضرت زینب(س) داشته اند به درستی برای اقشار مختلف تبیین نشده است، ابراز داشت: این بانوی فداکار، شجاع و صبور یکی از بیدارگران مهم تاریخ است و نقش ایشان در پیام رسانی واقعه کربلا برکسی پوشیده نیست و این نقش باید بیشتر تبیین شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) بانوان را به الگوگیری از شخصیت این بانوی بزرگوار توصیه کرد و گفت: بانوان باید با تأسی به چهره های درخشانی همچون حضرت زینب رسالت خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقشه های دشمنان و بدخواهان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای به انزوا کشاندن آنان ابراز داشت: افرادی همچون معاویه تمام سعی خود را به کار گرفتند که اهل بیت در انزوا بمانند و در مقابل در منابر به امام علی(ع) ناسزا گفته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، نقش بانوان را در پیروزی، حفظ و بقای انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس برجسته توصیف کرد و گفت: عزت و اقتداری که امروز ایران اسلامی دارد محصول تربیت درست فرزندان از سوی مادران است.

این مرجع تقلید، اسلام را دینی جامع توصیف کرد و با بیان اینکه باید حقایق دین را به مردم تشنه معارف عرضه کنیم، ابراز داشت: آموزه های دینی پاسخگوی تمامی مشکلات است و اگر ما درست این منابع را عرضه کنیم مورد اقبال جهانیان قرار می گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی ایران را نظامی دینی با محوریت ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: با پیروزی نظام مقدس اسلامی محرومان جهان بیدار و امیدوار و از سویی دیگر مستکبران خوار و منفور شدند.

وی با اشاره به تحولاتی که در منطقه و کشورهای مختلف جهان در حال وقوع است، این مسائل را نتیجه بیداری مردم و متاثر از حرکت ملت ایران دانست و تاکید کرد: امروز موج اسلام خواهی و اسلام گرایی رو به فزونی است و تفکر انقلاب اسلامی عالم گیر شده است و ملت های جهان برای استیفای حقوق خود بپا خاسته اند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.