رييس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع): وهابيت راه به جايي نمي‌برد

چ, 10/28/1390 - 16:58
رييس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع): وهابيت راه به جايي نمي‌برد

  ميليون‌ها کتاب از سوي وهابيت عليه ارزش‌هاي عاشورايي چاپ و منتشر مي‌شود، ولي زماني که اربعين مي‌‌شود، پاسخي کوبنده از سوي عاشورائيان مي‌گيرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنکراني،‌ در نخستين همايش شورآفرينان حسيني(ع) که شب گذشته در سالن همايش‌هاي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) برگزار شد،‌ اظهار داشت:‌ از زماني که واقعه عاشورا به وجود آمد و اين مصيبت به آسمانيان و اهل زمين وارد شد، اراده خداوند به احياي اين حادثه مي‌باشد.

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع), افزود: بر اساس اين ارادة الهي، قبل از آن که بشر به دنبال عزاداري براي امام حسين(ع) باشند، خداوند قلب‌هاي مردم را براي آن آماده مي‌سازد.

وي با بيان اين که افرادي در سال‌هاي ابتدايي اين واقعه حضور داشتند، مانند امروز که شيعيان به عمق حادثه عاشورا توجه دارند، متوجه آن نبودند،‌ تصريح کرد: قيام‌ها و حرکت‌هايي چون قيام مختار، توابين و... در سال‌هاي نخستين واقعه عاشورا به وجود آمد، ولي معرفتي که اکنون مردم نسبت به اين واقعه دارند، در گذشته وجود نداشت.

عضو جامعه مدرسين با تأکيد بر اين که باب الحسين(ع)، بابي است که روز به روز به سوي دل‌هاي مردم بازتر مي‌شود،‌خاطرنشان ساخت: درست است که خداوند، انبيا را براي هدايت بشر فرستاد، ولي آنچه رمز اصلي هدايت بشريت تا قيامت مي‌باشد، ماجراي کربلا و عاشوراي حسيني(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمين فاضل لنکراني افزود: اگر انسان خود را به عاشورا نزديک کند، به خداوند نزديک‌تر مي‌شود. ما بايد بدانيم بدون ائمه اطهار(ع) و امام حسين(ع)، هدايت، توحيد و اعتقاد به خداوند، معنايي ندارد.

عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد:‌ اين که اراده خداوند بر ماندگاري عاشورا است،‌ نه به خاطر اين که تنها ذکر مصيبت و عرض ارادت ظاهري باشد، بلکه به اين دليل است که بدون آن، هدايت امکان‌پذير نيست.

وي يکي از ويژگي‌هاي عاشورا را نشان دادن اهميت حفظ اسلام و اجراي احکام الهي برشمرد و گفت: اسلام و احکام الهي به اندازه‌اي مهم است که بهترين خلق او در روي زمين، بايد جان خود، اهل‌بيت و اصحابش را براي آن نثار کند.

استاد حوزه علميه قم، عشق به امام حسين(ع) را در راستاي عشق به اسلام و ارزش‌هاي ديني دانست و گفت:‌ هر انساني براي اين که خود را محک بزند که چه اندازه به امام حسين(ع) عشق دارد، بايد ببيند که روح دين چه اندازه در قلب او چه اندازه نفوذ کرده است و نسبت به نماز، اسلام، دفاع از ارزش‌هاي ديني چه اندازه عشق دارد.

وي افزود:‌ موج بيداري اسلامي هم که امروز در جهان به راه افتاده است، مطمئناً از قيام عاشوراي امام حسين(ع) الهام گرفته و در برابر استبداد ايستاده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه با اشاره به تلاش دشمن در اين عرصه، خاطرنشان ساخت: تا امروز دشمن تلاش‌هاي زيادي انجام داده است تا اين حادثه را خاموش و عزاداري مردم در اين عرصه را کم‌رنگ کند. در اين راستا، مطرح کردن احاديث جعلي با اين موضوع که اشک ريختن براي مرده خوب نيست و روح او را آزرده مي‌کند و...، به دنبال اين هدف بودند، ولي آنها نمي‌دانستند که بر اساس اعتقاد شيعه، يک قطره اشک براي امام حسين(ع) گناهان را مي‌بخشد.

وي با اشاره به اين‌که امروز‌ وهابيت نيز به شدت به دنبال خاموش کردن اين حرکت است، ادامه داد: زنده نگه داشتن عاشورا، کاري نيست که در دست بشر باشد، بلکه اراده خداوند براي زنده نگاه داشتن آن وجود دارد.

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار (ع),  اضافه کرد:‌ ميليون‌ها کتاب از سوي وهابيت عليه ارزش‌هاي عاشورايي چاپ و منتشر مي‌شود، ولي زماني که اربعين مي‌‌شود، پاسخي کوبنده از سوي عاشورائيان مي‌گيرند.

وي درادامه با اشاره به جايگاه هيئت‌هاي مذهبي در استان قم، تصريح کرد: هييت‌هاي مذهبي استان قم، بايد بدانند که قم حرم اهل‌بيت(ع) است و هيئت‌هاي مذهبي آن نيز بايد هر کار و مطلبي که احتمال دهند، موجب رضاي اهل‌بيت(ع) نيست، انجام ندهند.

عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد: همان‌گونه که در مساجد، سخن گفتن درباره مسائل دنيوي کراهت دارد، در هيئت‌هاي مذهبي نيز غير دين، نبايد مسئله‌اي وجود نداشته باشد.

وي، افزايش هيئت‌هاي مذهبي را  ضروري دانست و بيان داشت:‌ هيئت‌هاي مذهبي بايد روز به روز گسترده‌تر شوند، البته اين گستردگي منافاتي با همکاري و هماهنگي ندارد. اساس کار اباعبد‌الله(ع) اين است که هر کسي در هر جايي که خواست، وارد اين خيمه شود، وارد اين عرصه شود؛ کسي حق ندارد جلوي آن را بگيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين فاضل لنکراني افزود: خاطرنشان کرد: نگوييم که فلان مداح يا فلان هيئت، در سال گذشته وجود نداشت، بنابر اين امسال نيز نبايد حضور داشته باشد.

وي در پايان، ماندگاري عاشورا را عاملي براي حفظ انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح کرد: هرچه درباره امام حسين(ع) تلاش کنيم، در ابقاي نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش کرده‌ايم. چون ما نظام خود را برگرفته از فرهنگي عاشورايي مي‌دانيم. به اين معني که امام خميني(ره) با اين فرهنگ تربيت شد و توانست اين فرهنگ را در ميان ديگر مردم ايجاد کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.