‌آيت الله العظمي صافي

س, 10/27/1390 - 10:54
‌آيت الله العظمي صافي

  بيداري اسلامي سرآغاز حاکميت واقعي اسلام است
   بيداري مسلمانان در كشورهاي اسلامي سرآغازي براي حاكميت واقعي احكام اسلام در جهان و به خصوص در كشورهاي اسلامي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آيت الله صافي گلپايگاني،  در ديدار جمعي از مسلمانان كشورهاي صربستان و بوسني و هرزگوين ضمن ابراز خوشحالي از حضور آنان در شهر مقدس قم، گفتند : من نسبت به مسلمانان بالكان از قديم ارادت دارم و از هفتاد سال پيش نسبت به مشكلات و سختي‌هاي كه اين مسلمانان داشتند، ابراز همدردي مي‌كردم و هميشه پيگير وضعيت و مشكلات آنان بودم، اين گونه نبوده كه ما نسبت به شما بي‌تفاوت باشيم و يا آن را فراموش كنيم.

معظم له با تأكيد بر اهميت كسب معارف اسلامي، افزودند: الحمدالله اين روابطي كه بين بوسني و جمهوري اسلامي برقرار شده است و شما اين توفيق را پيدا كرده‌ايد تا به شهر مقدس قم بياييد و معارف اسلامي را بياموزيد، فرصت بسيار مغتنم و ارزشمندي است كه بايد قدردان اين فرصت‌ها و موقعيت‌ها باشيد و بي‌تفاوت از كنار آن نگذريد.

ايشان به اتحاد و همدلي مسلمانان جهان اشاره كردند و آن را رمز موفقيت جوامع اسلامي دانسته و اظهار داشتند: همه مسلمانان با هم برادر هستند و با هم تفاوتي ندارند.

اين مرجع تقليد ادامه دادند: امروز آنچه براي مسلمانان جهان با اهميت است، مسأله شناختن دين اسلام و آشنايي بيشتر با پيام‌هاي قرآن مجيد و معارف اهل بيت عليهم السلام است.

معظم‌له اضافه کردند: نقطه مركزي و اشتراك همه مسلمانان جهان، وحدت حول محور قرآن و ولايت ائمه اطهار عليهم السلام است و اميدواريم همه حول اين محور بزرگ گام برداريم تا مسلمانان در جهان، عزت و سرافرازي خود را بازيابند.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني به بيداري اسلامي در جهان اسلام اشاره كرده و افزودند:‌ بيداري مسلمانان در كشورهاي اسلامي سرآغازي براي حاكميت واقعي احكام اسلام در جهان است كه اميدوارم همه با وحدت و يكپارچگي، اتحاد كلمه، بصيرت كامل و نيز شناخت اهداف دشمن بتوانند در اين راهي كه انتخاب نموده‌اند، پيروز و سربلند شوند.

اين مرجع تقليد ضمن تقدير و تشكر از مردم شبه جزيره بالكان كه در راه حفظ دين سختي‌هاي بسياري را متحمّل شدند، افزودند: من مي‌دانم كه شما در استقامت امر دين موقعيت شاياني داشتيد و مشكلات فراواني را در دوران گذشته تحمل كرديد و دشمنان اسلام با شما مخالفت‌ها و معارضات فراواني داشتند؛ اما با استقامت و پايداري كه از خود نشان داديد، توانستيد به اين پيروزي مهم و با ارزش دست يابيد.

ايشان ادامه دادند:‌ شما عزيزان توانستيد در برابر تمامي ناملايمت‌ها، به دستورات اسلام و قرآن عمل كنيد و بنده از اين مقاومت و پايداري شما تقدير مي‌كنم.

معظم له در پايان اظهار داشتند: اميدواريم هميشه موفق و مؤيد باشيد و براي شما دعا مي‌كنم كه در خط اسلام و قرآن ثابت قدم بمانيد و مردم بالكان روز به روز در ترقي و پيشرفت باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.