سرلشگر صفوی:

س, 10/27/1390 - 10:50
سرلشگر صفوی:

شهید میثمی ثواب حضور در جبهه را کمتر از حج نمی‌دانست/ او هیچگاه به حج نرفت

 فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت: شهید میثمی باور کرده بود که مرگ فقط به دست خداوند است و هیچ برگی از درخت نمی افتد مگر به اذن او، از این رو از مرگ هراسی نداشت و خود گفته بود که در عملیات کربلای 5 ان‌شا‌الله اجر خود را خواهم گرفت،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شهید حجت الاسلام عبد‌الله میثمی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس اعتقاد داشتند شهیدان را تنها شهیدان می‌شناسند، گفت: حال اگر بخواهیم شهید میثمی را از زبان شهید خرازی توصیف کنیم، اینگونه است که میثمی کوله بار سفر آخرت را بسته و خویشتن دنیایی را در پای ارزش‌های الهی قربانی کرده بود.

وی افزود: این شهید والامقام در خصوص شهید میثمی می‌گوید «وی فاتح جهاد نفس گشته، قلبش آرام و به مقام رضا دست یافته بود؛ تواضع، اخلاص و پاکی در سیمای ملکوتیش موج می زد و در پرتو تزکیه نفس وجودش یکپارچه نور و صفا بود.»

صفوی ادامه داد: شهید بزرگوار آیت الله محلاتی نیز در رابطه با شهید عبدالله میثمی می‌گوید «می‌خواستیم شهید میثمی را به حج بفرستیم ولی ایشان ترجیح داد در جبهه‌ها بماند و می‌گفت ثواب و پاداش جبهه های نبرد کمتر از حج نیست و تا آخر هم به سفر حج نرفت.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه لشگر 10 سید الشهداء(ع) در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از لشگرهای خط شکن در جبهه ها بود، تصریح کرد: وقتی که شهید میرزری، مسئول عملیات لشگر 10 به شهادت رسید در قرارگاه غم بزرگی بچه ها را فراگرفت، بخصوص شهید کلهر که مدام اشک می ریخت، تا اینکه شهید میثمی آمد و چیزی در گوش شهید کلهر گفت و او آرام گرفت، بعد از آن بچه ها از او پرسیدند که ایشان به شما چه گفت که موجب آرامش شما شد. او در جواب گفت: "تو نیز چند روز دیگر به میرزری می رسی".

وی با بیان این خاطرات اظهار داشت: شهید میثمی با این که 31 سال بیشتر نداشت ولی مانند پیرمرد 70 ساله هم در بعد عرفانی سالک الی الله بود و هم در بعد انسانی، قدرت فهم و پیش بینی و آینده‌نگری ایشان بسیار بالا بود و بسیار شجاعت داشت.

سردار صفوی گفت: شهید میثمی انسان برجسته‌ای بود که از بعد اخلاق، رفتار و خردمندی، خاضع و مطیع امر خدا بود و واقعا باور کرده بود که مرگ فقط دست خداوند است و هیچ برگی از درخت نمی افتد مگر به اذن او، از این رو از مرگ هراسی نداشت و خود گفته بود که در عملیات کربلای 5 ان‌شا الله اجر خود را خواهم گرفت. /955/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.