آیت الله نوری همدانی:

س, 10/27/1390 - 10:47
آیت الله نوری همدانی:

ملت ایران ولایتمداری و تعهد خود را در عرصه های مختلف نشان داده اند

 حضرت آیت الله نوری همدانی، با تجلیل از بصیرت و آگاهی ملت ایران، تاکید کرد: به فضل خدا ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف دفاع از ارزش ها حضور داشته و نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اقشار مختلف مردم، ملت ایران را ملتی ولایی، متعهد به آرمان های دینی و انقلابی دانست و تاکید کرد: مردم ایران از مردم زمان امیرالمؤمنین(ع) و صدر اسلام نیز برتر هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران وفاداری خود را به ارزش ها و ولی فقیه نشان داده اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردم ما در صحنه حضور داشته اند و با بصیرت و آگاهی توطئه های ریز و درشت دشمنان را خنثی کرده اند.

این مرجع تقلید در ادامه به تبیین تحولات منطقه پرداخت و حکومت آل ها را دست نشاندگان استکبار جهانی دانست و از آنچه در این کشورها می گذرد ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه، حاکمیت سلاطین را یکی از علل عقب ماندگی مسلمانان ارزیابی و تصریح کرد: فقر فرهنگی و مادی از دیگر عواملی است که سبب شد امت اسلام نتوانند نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به 26 دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور، ابراز داشت: در دوران رژیم شاهنشاهی، خارجی ها همه کاره ایران بودند و شاه و عوامل او نیز سرسپرده و گوش به فرمان آمریکایی ها بودند.

وی با بیان اینکه سلاطین از دین به عنوان ابزاری برای دستیابی به مقاصد خود استفاده می کردند، گفت: یکی از سدهای محکمی که امام از میان برداشتند، سد سلطنت و استکبار و استبداد بود و با پیروزی انقلاب اسلامی نظامی ولایی با محوریت ولایت فقیه سرکار آمد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نظام اسلامی را در عرصه های مختلف مقتدر توصیف کرد و یادآور شد: همگان وظیفه دارند با احساس مسؤولیت برای حراست از این نظام که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است گام بردارند.

وی بیان داشت: هر گاه خطری ولایت و نظام را تهدید کرد مردم باید از عاشورا درس بگیرند و با تمام وجود در صحنه حاضر شوند و خوشبختانه کارنامه مردم ما در این راستا درخشان است.

این مرجع تقلید موج بیداری اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: خوشبختانه امروز تفکر انقلاب از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و کشورهای مختلف را درنوردیده است. /924/پ202/ج

پایان خبر - خبرگزاری رسا


آيت الله نوري همداني

 

 

 


 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.