پورتال جامع حوزه‌های علمیه برادران راه اندازی شد

س, 10/27/1390 - 10:46
پورتال جامع حوزه‌های علمیه برادران راه اندازی شد

 معاون نرم افزاری مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه برادران از راه اندازی بانک اطلاعات و پورتال جامع حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و اظهار داشت: اطلاعات تمامی طلاب و استادان حوزه در سراسر کشور از طریق این سامانه یکپارچه تکمیل و تنها از همین سامانه به طلاب خدمات ارائه داده خواهد شد.

جواد خدیوی، معاون نرم افزاری مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه برادران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  از راه اندازی پورتال جامع و بانک اطلاعات طلاب حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.

وی افزود: براساس این برنامه اطلاعات استادان و طلاب در طول سال به صورت مرتب به روز رسانی و یکپارچه می‌شود و دیگر شاهد دوباره کاری نخواهیم بود.

خدیوی خاطر نشان کرد: از این رو اطلاعات تمامی طلاب و استادان حوزه در سراسر کشور از طریق این سامانه یکپارچه تکمیل و تنها از همین سامانه به طلاب خدمات ارائه داده خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر معاونت امور طلاب حوزه‌های علمیه سامانه نرم افزاری خود را با نام «نجما» و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور سامانه نرم افزاری خود را با عنوان«نجاح» راه اندازی کرده‌اند.

معاون نرم افزاری مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه گفت: هر دو سامانه به هم متصل هستند و هر کدام از معاونت‌ها به صورت مستقل خدمات خود را به طلاب و استادان حوزه ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اینک برای هر نرم افزار یک کاربری و رمز ورود تعریف شده است یعنی اگر طلبه‌ای در یکی از این نرم افزارها فعالیت خود را به روز رسانی کرد در تمامی نرم‌افزارهای حوزه به روز رسانی می‌شود؛ البته در حال حاضر تنها دو معاونت امور طلاب و آموزش حوزه این کار را آغاز کرده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک سایر معاونت‌ها نیز به این سامانه متصل شوند.

خدیوی با بیان این که مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه با همکاری چهار معاونت سامانه یکپارچه حوزه‌های علمیه را راه اندازی کرده است، افزود: با حفظ استقلال معاونت‌ها، در این سامانه فضای فراهم شده است که معاونت‌ها در توسعه فعالیت‌هایشان وابسته به این مرکز نخواهند بود، در این سامانه حریم خصوصی و استقلال معاونت‌ها حفظ شده و سطوح اختصاصی دسترسی به عهده خود این معاونت‌ها است.

وی با بیان این که با راه اندازی این سامانه، ارتباط هوشمند میان معاونت‌ها حوزه برقرار شده است، گفت: با توجه به تشکیل چارت جدید مرکز مدیریت حوزه‌ها علمیه و جدای صف از ستاد مرکزی و راه اندازی این سامانه جامع، هم‌اینک سیستم ارتباطی و نظارتی ستاد مرکزی با مدیریت‌های استانی برقرار شده است.

خدیوی افزود: هم‌اینک ستاد مرکزی حوزه‌های علمیه از طریق همین سامانه دستور العمل‌های خود را به صورت الکترونیکی به همه مدیران خود ابلاغ می‌کند و در خصوص چگونگی اجرای آن نیز نظارت کامل دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.