انتقاد آيت‌الله مصباح يزدي

پ, 10/22/1390 - 11:36
انتقاد آيت‌الله مصباح يزدي

 مسئولان فرهنگي به توصيه‌هاي دلسوزانه رهبري کم توجهي کردند
  توصيه‌هاي دلسوزانه مقام معظم رهبري با عنوان تهاجم فرهنگي، ناتوي فرهنگي، غارت فرهنگي و شبيخون فرهنگي، با كم‌توجهي مسولين فرهنگي مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب رئيس مؤسسه آموزشي و پ‍ژوهشي امام خميني(ره) در ديدار سردار جعفري، ضمن شكرگزاري خداوند به خاطر موهبت عظيم انقلاب اسلامي، گفتند: سال‌ها بايد بگذرد تا ابعاد اين انقلاب و نقشي كه در تغيير مسير جامعه اسلامي داشته است، شناخته شود؛ بي‌ترديد، بعد از گذشت 30 سال، بيداري اسلامي گوشه‌اي از عظمت انقلاب اسلامي را نمايان كرد.

ايشان، انقلاب فرهنگي را نقطه اوج انقلاب اسلامي دانسته و اظهار داشتند:‌ بُعد اصلي انقلاب اسلامي، بُعد فرهنگي آن است و قبل از هر چيز بايد به انقلاب فرهنگي اهميت داده شود.

آيت الله مصباح يزدي، حوزه و دانشگاه را محور فرهنگ جامعه برشمرده و افزودند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، با فعال شدن دانشگاه‌ها و آغاز جنگ تحميلي، نيروهاي حوزوي و دانشگاهي به سمت جبهه‌ها بسيج شدند و دانشگاه‌ها هم طبق روال قبل از انقلاب پيش رفتند؛ اين عوامل به کمک هم, مانع از تحول اساسي در فرهنگ كشور شد.

ايشان تأكيد كردند: مشكلات فرهنگي جامعه نتيجه قصوري است كه در تحول دانشگاه‌ها به وجود آمده است و نه تنها قصور صورت گرفت؛ بلكه راه‌هاي جديد براي فساد دانشگاه‌ها باز شد.

معظم له ادامه دادند: در اين ميان، توصيه‌هاي دلسوزانه مقام معظم رهبري با عنوان تهاجم فرهنگي، ناتوي فرهنگي، غارت فرهنگي و شبيخون فرهنگي، با كم‌توجهي مسئولين دانشگاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واقع شد و روز به روز مشكلات فرهنگي جامعه افزايش يافت.

*سايه افكندن مسائل سياسي بر مسائل فرهنگي

عضو خبرگان رهبري، سايه افكندن مسائل سياسي بر مسائل فرهنگي را بزرگترين مانع براي پيشرفت فرهنگ جامعه برشمرده و تصريح كردند: اگر مسائل فرهنگي مستقل از مسائل سياسي مورد تحليل، بررسي و اجرا قرار مي‌گرفت و تصميم‌گيرندگان آن, مستقل از سياست عمل مي‌كردند، اقدامات بهتري صورت مي‌گرفت و نتيجه شايسته‌تري در پي‌ داشت.

ايشان با اشاره به طرح همكاري حوزه و دانشگاه، يادآور شدند: اگر از همان ابتدا طرح همكاري حوزه و دانشگاه، ادامه پيدا مي‌كرد و كارشكني‌هايي صورت نمي‌گرفت، اکنون ده‌ها كتاب قابل ارائه در سطح دنيا داشتيم و در مباحث علوم انساني نيز حرفي تازه به جامعه علمي عرضه مي‌كرديم.

بر اساس اعلام پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله مصباح يزدي، معظم له در پايان اظهار داشتند: براي تحول در دانشگاه بايد قدم به قدم جلو برويم و هر دانشگاه با توجه به اولويت‌ها و نياز جامعه، رشته‌اي را مورد بررسي قرار دهد و بر اساس فرهنگ اسلامي و معارف غني ديني، پايه‌ها و مباني آن را پي‌ريزي كند و حرف نويي از آن را به مجامع علمي عرضه نمايد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.