آیت الله نوری همدانی:

د, 10/19/1390 - 10:54
آیت الله نوری همدانی:

خروش مردم قم به پیشگامی روحانیت در 19دی پایه های رژیم شاه را متزلزل کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی، 19دی را یکی از ایام الله تاریخی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: خروش مردم به پیشگامی روحانیت و علما موجب برچیده شدن بساط رژیم شاهنشاهی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار مسؤولان ستاد بزرگداشت 19دی، این روز را یک روز ماندگار و تاریخی توصیف کرد.

وی ضمن تبیین ابعاد مختلف این واقعه، تصریح کرد: نگارش مقاله ای توهین آمیز در روزنامه اطلاعات، خشم حوزه های علمیه، مراجع، علما و اقشار مختلف مردم را برانگیخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه 19دی سرآغاز انقلاب اسلامی ایران بود، ابراز داشت: خروش مردم قم به پیشگامی علما و روحانیت بساط رژیم شاه را برچید و پایه های این رژیم را بیش از هر زمانی متزلزل کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف قیام 19دی، ادامه داد: بنده نیز به عنوان یک طلبه در آن زمان احساس وظیفه کردم و به میدان آمدم و اشعاری نیز درباره امام راحل و محکومیت اقدام ننگین رژیم در اهانت به امام بیان کردم.

وی از جهاد و شهادت به عنوان الفبای انقلاب اسلامی یاد و تصریح کرد: کشتار مردم قم از سوی دژخیمان رژیم شاهنشاهی موج عجیبی در سراسر کشور ایجاد کرد و فراگیر شدن چهلم های شهدا زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز نصرت الله لطفی مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گزارشی از ستاد برگزاری گرامی داشت یوم الله19 دی ارائه کرد و از اعزام کاروان های متعدد از قم جهت دیدار با رهبر فرزانه انقلاب در سالروز قیام تاریخی 19 دی خبر داد.

وی افزود: در سالروز قیام خونین مردم قم در 19دی بیش از پنج هزار نفر از مردم این شهر با مقام معظم رهبری دیدار و بار دیگر با ایشان و آرمان های امام و انقلاب تجدید پیمان می کنند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.