آیت الله نوری همدانی:

چ, 10/14/1390 - 00:41
آیت الله نوری همدانی:

رزمایش نیروی دریایی اقتدار نظام اسلامی را ثابت کرد/مرزبانی سیاسی و فرهنگی از انقلاب، رسالت حوزویان است

 حضرت آیت الله نوری همدانی، برگزاری مانور و رزمایش ولایت 90 از سوی نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی را نشانه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست.


به گزارش ایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید  در دیدار شماری از روحانیان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، یکی از موضوعات بسیار مهم در فرهنگ اسلام را زمان شناسی دانست.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی و با بیان اینکه فرد عاقل باید زمان شناس باشد و موضع گیری های درستی انجام دهد، تصریح کرد: شناخت و ریشه یابی حوادثی که رخ می دهد به انسان کمک می کند که موضع گیری و سیر حرکتی درستی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در مسیر مستقیم حرکت کرد، ابراز داشت: فردی که به زمان خودش عالم و آگاه باشد هرگز گرفتار اشتباه نمی شود و با تشخیص صحیح در راستای انجام وظیفه حرکت می کند.

این مرجع تقلید شناخت اهداف انقلاب اسلامی و آسیب هایی که می تواند تهدید کننده نظام باشد را یک اصل بسیار مهم دانست و تاکید کرد: گذشت زمان روز به روز عظمت انقلاب اسلامی را بیشتر نمایان کرده است و امروز حرکت هایی که در منطقه و سراسر جهان به وقوع پیوسته، ناشی از نظام مقدس اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: امروز موج بیداری اسلامی برخاسته از تفکر انقلاب اسلامی از منطقه خاورمیانه فراتر رفته است، از این رو باید این حرکت را به درستی شناخته و در مقام فتنه های آخرالزمان که تمام شدنی هم نیست آگاه بوده و استقامت داشته باشیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به تمام ایران است، تاکید کرد: طلاب و روحانیان نباید در قم جمع شوند، هر یک باید مسؤولیتی را به عهده بگیرند و نقش خود را در قبال تبیین آثار و برکات انقلاب به درستی انجام دهند.

وی مسؤولیت علما و روحانیان را مرزبانی سیاسی، فرهنگی و اعتقادی از دین و انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز رسالت های ما در سایه انقلاب اسلامی گسترده شده است، ماموریت طلاب فرهنگی و تبلیغی است و باید به خوبی این وظیفه را انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه رسالت طلاب در راستای اهداف انقلاب فرهنگی است، مسؤولیت روحانیان شاغل در نیروهای مسلح را بسیار سنگین دانست و توصیه هایی به آنان ارائه کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: روحانیان و طلاب باید به قلم و بیان مجهز باشند چراکه این مساله سبب می شود که آنها بتوانند ماموریت خود را به شکل بهتری انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اصلاح علوم انسانی و اسلامی سازی آن، گفت: طلاب و روحانیان نیز در این خصوص وظیفه مهمی را عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مانورهای نظامی از سوی نیروهای مسلح کشورمان، خاطرنشان کرد: برگزاری مانور نیروی دریایی جمهوری اسلامی در آب های بین المللی نشانه اقتدار نظام مقدس اسلامی ایران است.

این مرجع تقلید در پایان، مردم، ولایت فقیه و ارزش های اسلامی را سه رکن مهم انقلاب دانست و با بیان اینکه باید مردم را در صحنه نگه داریم، بر ضرورت حل مشکل گرانی و بیکاری و تلاش بیشتر مسؤولان در این خصوص تاکید کرد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.