به همت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه؛

س, 10/13/1390 - 01:38
به همت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه؛

کنفرانس بیداری اسلامی و جوانان جهان اسلام بهمن ماه برگزار می‌شود

 معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: کنفرانس بیداری اسلامی و جوانان جهان اسلام به همت معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه هشتم و نهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام محمد حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه، در جلسه پرسش و پاسخ سلسله نشست های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، بازتاب پیشنهاد اردوغان به سران مصر برای تشکیل حکومت لائیک را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اقبال 65 درصدی مردم به اسلام، جواب کشورهای مداخله کننده در مصر داده شد.

حجت الاسلام زمانی به آسیب شناسی بیداری اسلامی و خطراتی که تحولات منطقه را تهدید می کند اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از این آسیب‌ها، پیشنهادهای جایگزین برای حکومت اسلامی است که از ناحیه رقبا مطرح می شود چون آنها اسلامی شدن منطقه را در واقع خطری برای بقای خود می‌بینند.

وی در پاسخ به سوالی که در مورد تحولات سوریه و تفاوت آن با دیگر کشورهای اسلامی مطرح شد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم سوریه اندیشه ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی و ایستادگی در برابر استکبار است و به همین دلیل با برخی از کشورهای عربی متفاوت است.

وی در جواب سوالی که از رابطه حوزه علمیه و دانشگاه الازهر پرسیده شد، ابراز داشت: در این زمینه پیشنهاد‌هایی در مورد تبادل کتاب، استاد، طلبه و نشست های مشترک مطرح شده که با استقبال رییس دانشگاه الازهر رو به رو شد اما در شرایط فعلی مسؤولیت تصمیم گیری در مصر بر عهده شورای عالی ارتش است و آنها تمایلی به رابطه با ایران ندارند.

حجت الاسلام زمانی در ادامه به تشریح اقدامات معاونت بین‌الملل حوزه پرداخت و اظهار داشت: در این معاونت به دنبال راه‌کارهای مختلف برای ورود هر چه بهتر حوزه علمیه به عرصه های بین المللی و نقش آفرینی موثر در جهان هستیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این معاونت چندی پیش میزبان هیات‌هایی از کشور مصر و برخی آزادگان فلسطینی بود که جلسات متعددی نیز با آنها برگزار کردیم.

وی در پایان افزود: دومین کنفرانس بیداری اسلامی، با عنوان بیداری اسلامی و جوانان جهان اسلام به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه هشتم و نهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود./927/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.