آیت الله نوری همدانی:

د, 10/12/1390 - 00:49
آیت الله نوری همدانی:

صدا و سیما و حوزه باید هماهنگ باشند/ علما در عرصه دفاع از ارزش ها و انقلاب حضور دارند

 حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تعطیلی دروس حوزه های علمیه در روز هفتم صفر، تصریح کرد: صدا و سیما بنا به روایتی که این روز، سالروز ولایت امام موسی کاظم(ع) است به ملت تبریک می گوید در حالی که این ناهماهنگی جالب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید،  در دیدار فرمانده و مسؤولان تیپ امام صادق(ع)، با اشاره به آیه شریفه «نفر» به تبیین وظایف طلاب و روحانیان پرداخت و تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید به قلم و بیان مسلط باشند چراکه قدرت فرهنگی در تسلط به این دو نهفته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قدرت ما باید به گونه ای باشد که دشمنان همواره از ما احساس ترس کنند، اظهار داشت: هرگاه قدرت سیاسی، فرهنگی و نظامی توأم بوده است، مسلمانان به پیشرفت ها و پیروزی هایی دست یافته اند.

وی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: در روز هفتم صفر به مناسب شهادت این امام همام از قدیم دروس حوزه های علمیه تعطیل بوده است، اما با توجه به اینکه بنا به روایتی میلاد امام موسی کاظم(ع) در این روز قرار دارد، صدا و سیما چند سال است که تبریک می گوید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناهماهنگی بین حوزه، علما و صدا و سیما کار خوبی نیست، تصریح کرد: باید هماهنگی لازم در این خصوص بین رسانه های گروهی، صدا و سیما و طلاب و علما برقرار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه طلاب باید دارای قدرت رزمی، تبلیغی و نظامی بوده و رشد علمی آنان با زهد توام باشد، تاکید کرد: خوشبختانه همه علما در امور سیاسی، انقلاب و صیانت از ارزش ها حضور دارند و این وظیفه ما است.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای نظامی نیروهای مسلح کشورمان، این مساله را نشان دهنده اقتدار بالای نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر دشمن این اقتدار را در راه ولایت نمی دید، قبل از عراق و افغانستان به سراغ ما می آمد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بحمدلله در نظام اسلامی قدرت نظامی، با قدرت سیاسی و فرهنگی توأم است، خاطرنشان کرد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب در راس نظام قرار دارند و به خوبی کشتی انقلاب را هدایت کرده اند و ما موظف به حمایت هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه فتنه ها همیشه بوده و خواهد بود، هوشیاری در مقابل فتنه ها را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: در فتنه ها باید به کشتی نجات که همان ائمه و نایب آنها هستند مراجعه کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان برای اینکه مانع انقلاب و اسلام شوند سرمایه گزاری های بسیاری انجام داده اند، گفت: وهابیون نیز هزینه های هنگفتی را در این راستا انجام داده اند و آمریکا نیز با ساختن«آل ها» می خواست مانع انقلاب اسلامی ایران شود، اما اینها خودشان نیز در حال سقوط هستند.

وی تاکید کرد: امروز برخی از حکام منطقه با کشتار و سرکوب مردم می خواهند چند صباحی بیشتر حکمرانی کنند، اما باید بدانند که سقوط شان قطعی است.

این مرجع تقلید مردم ایران را مردمی ولایی، انقلابی و متعهد دانست و موضع گیری جانانه آنان در فتنه88 را مؤید این مطلب دانست و اضافه کرد: بنده نیز به عنوان یک طلبه موضع گیری هایی در این خصوص داشته ام و طومارهای متعددی از سراسر کشور مبنی بر اعلام حمایت و وفاداری از مقام معظم رهبری به دفتر ما ارسال شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به موج اعتراض آمیز مردم اروپا علیه نظام سرمایه داری، ابراز داشت: دموکراسی غربی شعاری برای فریب مردم است و غرب برای اینکه از این وضعیت نجات پیدا کند باید به آموزه های اسلامی بازگردد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.