آیت ‌الله نوری همدانی:

چ, 10/07/1390 - 07:28
آیت ‌الله نوری همدانی:

 حماسه 9 دی نشان داد مردم از ارزش های دینی کوتاه نمی آیند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ضمن تحسین بصیرت مردم ایران، وفاداری آنان به ارزش های دینی و انقلابی را ستود و حماسه 9دی را نشان دهنده پایبندی آنان به این ارزش ها و کوتاه نیامدن آنان از اصول ذکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید،  در دیداری شماری از نیروهای مسلح شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با اشاره به فتنه سال 88 در کشور، این فتنه را پیچیده توصیف کرد.

وی ضمن تحلیل کوتاه این فتنه، خاطرنشان کرد: فتنه گران می خواستند ارزش های دینی را کمرنگ و نقشه های خود را عملیاتی کنند، اما مردم با حضور خود در صحنه نقشه آنها را خنثی کردند و بصیرت خود را نشان دادند.

این مرجع تقلید حماسه 9 دی را نشأت گرفته از مبانی ارزشی و عاشورایی دانست و تاکید کرد: فتنه گران و آشوبگران در روز عاشورای دو سال قبل به مقدسات و ارزش های دینی هجمه کردند اما ملت با تبعیت از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور خود در راهپیمایی 9دی نشان دادند که از ارزش ها کوتاه نمی آیند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و تاکید کرد: با پیروزی انقلاب محرومان و مستضعفان جهان بیدار و مستکبران خوار و ذلیل گشتند و امروز نیز این تفکر به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی ارزش های دینی، ولایت فقیه و مردم را سه رکن مؤثر و مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب تاکنون ملت ما در این مسیر ثابت قدم مانده اند و همواره از نظام، ارزش ها و امام و رهبری دفاع کرده اند.

حضرت آیت‌ الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود توصیه های اخلاقی به حاضران ارائه کرد و ضمن توجه دادن آنان به مطالعه آثار و کتب امام راحل، زمان شناسی و عمل به موقع و علم آموزی را از جمله تاکیدات مهم دین مبین اسلام دانست. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.