آیت الله مصباح یزدی:

س, 10/06/1390 - 07:19
آیت الله مصباح یزدی:

طلاب باید پیامبرگونه در جامعه ایفای نقش کنند

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند می خواهد برخی از بندگانش از طریق بندگان دیگر هدایت شوند گفت: شما طلبه ها باید تلاش کنید تا نقشی پیامبر گونه برای جامعه داشته باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه معصومیه باور اینکه خدا همه کاره است و ما هیچ چیز از خود نداریم را نهایت بندگی انسان دانست و تصریح کرد: انبیاء و اولیاء الهی به بالاترین درجه این یقین رسیده اند به همین دلیل است که خداوند همه چیز را در اختیار آنها قرار داده است تا آنجا که میلیاردها انسان می توانند سر سفره ایشان بنشینند و به درجات بالایی برسند.

وی ادامه داد: اراده الهی بر آن است که برخی از بندگانش از طریق بندگان دیگر به مقامات و درجاتی برسند؛ هرچند جایگاه ما با انبیاء و اولیاء قابل قیاس نیست، اما این امکان وجود دارد که عده ای دیگر از بندگان خدا به واسطه ما هدایت شوند و شما طلبه ها باید تلاش کنید تا نقشی پیامبر گونه برای جامعه داشته باشید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه « إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ » گفت: اسلام ارث پدری ما نیست امانتی است در دست ما که باید از آن استفاده کنیم و به دست دیگران بسپاریم.

آیت الله مصباح یزدی درتبیین نیازهای مختلف انسانی گفت: برخی نیاز های بشری برای حفظ بقا است و دسته ای از نیازها هدف بالاتری را دنبال می کند که همان هدف آفرینش است.

وی وجود حس کنجکاوی را یکی از نشانه های نیاز انسان به «دانستن» عنوان کرد و اظهار داشت: این حس را خدا تنها برای زنده ماندن ما ایجاد نکرده است بلکه از این حس باید بیشتر در جهت شناخت هدف آفرینش انسان و شناخت خدا و راه رسیدن به او استفاده کرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه قدرت عالم در دست خدای متعال است گفت: درست است که ما همه کاره نیستیم ولی به اندازه قدرت و اختیاری که خداوند به ما عطا فرموده است مسئولیم.

این استاد اخلاق افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که انبیا به خاطر آن فرستاده شده اند، شناساندن خداوند با تمام اوصافش به بشر به صورت تدریجی و به طوری که در حد فهم انسان باشد، است./928/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.