در دیدار مسؤولان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی مطرح شد؛

د, 10/05/1390 - 07:16
در دیدار مسؤولان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر تقویت مباحث اخلاقی در حوزه

 حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت تقویت مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه تاکید کرد و از طلاب و روحانیان خواست برای انجام درست رسالت ها و ماموریت های خود بیش از پیش به درس و بحث اهمیت بدهند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار مسؤولان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، با اشاره به نقش و جایگاه حوزه های علمیه، بر ضرورت تقویت مباحث اخلاقی در حوزه تاکید کرد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: حوزه نیازمند اخلاق است و باید در حوزه اساتیدی باشند که اولا خود به دنیا وابسته نبوده و در درجه بعد طلاب را از جهت اخلاقی رشد و ارتقا دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزویان باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کنند، تصریح کرد: امروز جهان تشنه معارف ناب اسلام است، در این شرایط ما باید آموزه های دینی را برای آنان عرضه کنیم.

وی معارف و آموزه های اسلامی را جامع و غنی توصیف کرد و گفت: تبیین این مبانی از سوی طلاب و روحانیان عطش مردم جهان را فرو می نشاند و باعث می شود که آنها راه سعادت و رستگاری را بیابند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز تاسف از کم توجهی برخی از طلاب به درس و بحث، خواستار ریشه یابی این مساله شد و تاکید کرد: قبل از انقلاب طلاب بیشتر به این مسائل بها می دادند اما اکنون وضعیت به گونه ای دیگر است و باید برای این مساله فکری کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، همچنین بهره گیری از امکانات روز جهت عرضه و تبیین مبانی اسلامی به جهانیان را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه بیش از پیش به این مساله شد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.