آیت‌الله صافی گلپایگانی:

چ, 09/30/1390 - 07:34
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

 عمل نکردن به فریضه امر به معروف منجر به انقراض جامعه می‌شود
آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع معظم تقلید تصریح کرد: عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را دچار جهل، انحطاط و انقراض می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به همایش ملی شهروند مسئول با اشاره به اینکه عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را دچار جهل، انحطاط و انقراض می‌کند، اظهار داشت: جامعه در اسلام، یک واحد بزرگ است که همه باید از آن نگهداری کنند تا ارکان قدرت و استقلال آن همواره پابرجا و برقرار بماند، و هیچ‌کس حق بی‌تفاوتی و کناره‌گیری از این وظیفه را ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، کار انبیا و اولیاء است، افزود: آنچه تفهیم و درک آن ضرورت دارد، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و اعتبار و ارزشی که در اسلام، در آیات قرآن مجید، در سنت رسول الله (ص) و مکتب و معارف اهل بیت (ع) برای آن بیان شده است.
 
صافی گلپایگانی همچنین خاطرنشان کرد: در اسلام، این حق بلکه مسئولیت برای همه ثابت است که در حفظ مصالح عالیه جامعه و سیر آن به سوی کمال بیشتر و رفع و دفع نقاط ضعف و سقوط در هاویه‌های گوناگون انحطاط و ابتذال، مشارکت و نظارت داشته باشند، و از همه کس و هر نهادی عمل به وظایف و تکالیف را مطالبه کنند.
 
وی افزود: جامعه در اسلام، یک واحد بزرگ است که همه باید از آن نگهداری کنند تا ارکان قدرت و استقلال آن همواره پابرجا و برقرار بماند، و هیچ‌کس حق بی‌تفاوتی و کناره‌گیری از این وظیفه را ندارد.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود، مفاسد و معاصی و ملاهی و مناهی و موجبات انقراض جامعه و ضعف و فقر و جهل فراگیر می‌شود و همه آسیب می‌بینند و اگر نقش پایه‌ای این وظیفه‌ بزرگ در هر ملتی بیشتر رعایت شود، تمدن آن ملت و امنیت و خیر و سعادت بیشتر تأمین می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام در حال حاضر به هیچ چیز مثل امر به معروف و نهی از منکر احتیاج ندارد، گفت: داروی همه بیماری‌ها و فقر اقتصادی و سیاسی و علمی، این فریضه شرعی است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: امر به معروف ونهی از منکر، فرهنگ و مکتب است و رشته‌ها و شعب آن که در خانواده، در مدرسه، در دانشگاه، در دولت، در مطبوعات، در سخنرانی‌ها و در مشاغل در همه جا و نسبت به همه کس باید اجرا شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.