شهيد تهراني مقدم معمار صنايع موشكي ايران بود

چ, 09/30/1390 - 07:27
شهيد تهراني مقدم معمار صنايع موشكي ايران بود


سخنرانان حاضر در مراسم اربعين شهداي غدير كه امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اين جمله رهبر معظم انقلاب را كه «شهيد تهراني مقدم معمار صنايع موشكي ايران بود.»؛ دوباره مورد تاكيد قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، مراسم اربعين شهداي غدير که در دانشگاه تهران برگزار شد كه غلامعلي حدادعادل، حجت الاسلام ابوترابي فرد و فرهاد رهبر در اين مراسم سخنراني كردند.
 
 دشمن با تبليغات نتوانست دانشمندان ما را مقابل انقلاب قرار دهد
 
حدادعادل امروز در مراسم اربعين شهداي غدير كه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:‌ دانشگاه جايگاه علم، انديشه، تفكر، صنعت و خدمت به كشور است و دانشگاهيان درك كردند كه وظيفه اداره كشور در سطوح مختلف به وظيفه آنهاست به همين دليل از ابتداي انقلاب، دشمنان را در رسيدن به اهدافشان ناكام گذاشتند.
 
وي افزود: از ابتداي انقلاب دانشگاه سنگر مبارزه بود و دشمنان سعي مي كردند كه دانشگاه را از انقلاب جدا كرده و در مقابل مبارزات مردمي قرار دهند اما موفق نشدند.
 
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: فرزندان امام در سمت دانشجويي و استادي در دانشگاه از انقلاب دفاع كردند و شهداي فراواني در اين راه در دانشگاه ها تقديم انقلاب شد.
 
حدادعادل با اشاره به اينكه دانشجويان در عرصه هاي سازندگي و مديريت كشور افتخارات زيادي آفريدند، گفت: در زماني كه كشور در عرصه هاي سازندگي و مديريت به فداكاري و اخلاص احتياج داشت دانشجويان مسئوليت هاي حساس را به عهده گرفتند و از آن زمان توطئه ها در دانشگاه ها افزايش يافت تا بتوانند دانشگاهيان را در مقابل انقلاب قرار دهند اما اين كارها به جايي نرسيد و دانشجويان به هيچ عنوان تحت عناوين مختلف زير بار نرفتند و از انقلاب دفاع كردند و راه ولايت و راه سرخ شهادت را رها نكردند.
 
وي در ادامه گفت: هدف غرب اين بود كه با حمله به كشورهاي اسلامي 150 سال سرنوشت جهان اسلام را به دست بگيرد و بر مردم مسلمان تسلط پيدا كند اما مسلمانان تسليم اين خواسته غرب نشدند و كشورهاي غربي نتوانستند در كشورهاي اسلامي به نتيجه برسند.
 
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه با پيروزي انقلاب، دشمنان موفقيت ايران در عرصه هاي علمي را انكار مي كردند، گفت: با اينكه دشمنان موفقيت ايران را در عرصه هاي علمي انكار مي كردند اما دانشگاهيان خلاف اين را به اثبات رساندند و از نظر سياسي و علمي به كشور خدمت كرده و همه تهديدها و تحريم ها را پشت سر گذاشتند، اين در حالي است كه در حوزه هاي مختلف كشور ما با بركت همراهي و بصيرت دانشگاهيان به درجه والاي علمي در جهان رسيده است.
 
حدادعادل با اشاره به فرود آوردن هواپيماي جاسوسي آمريكا توسط ايران گفت: اين موفقيت پيامي براي دوستان و دشمنان ما دارد و آن اينكه آنها كه فكر مي كردند با عقب ماندگي علمي مي توانند سلطه گري داشته باشند با اين موفقيت سطح علمي ايران را پذيرفتند و اينها همه نتيجه قرار گرفتن علم در خدمت انقلاب و كشور است.
 
وي گفت: به گفته مقام معظم انقلاب شهيد تهراني مقدم معمار صنايع موشكي ايران بود و دشمن با تبليغات نتوانست دانشمندان ما را در مقابل انقلاب قرار دهد و به همين دليل اقدام به حذف فيزيكي دانشمندان ما كرده است.
 
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پايان گفت: ملت ايران در راه انقلاب و جمهوري اسلامي راهي را كه به رهبري امام آغاز كرده پشت سر رهبر معظم انقلاب با صلابت ادامه خواهد داد و آنان كه تصور مي كنند با لشكركشي مي توانند بصيرت را در ايران محاصره كنند بدانند كه ايران اسلامي با منطق حسين بن علي بيداري اسلامي را در جهان ايجاد كرده و تا پيروزي كامل پيش خواهد رفت.
 
ابوترابي فرد: وجود شهيد تهراني مقدم سرشار از دانش و انگيزه بود
 
همچنين حجت الاسلام ابوترابي فرد در اين مراسم گفت: تهراني مقدم به همان ميزان كه به فضاي جبهه و جهاد نور بخشيده بود، به همان ميزان هم فضاي سپاه از وي نور گرفت.
 
وي ادامه داد: حسن تهراني مقدم و ساير شهداي علمي، جمهوري اسلامي ايران را به قدرت علمي در حال فوران تبديل كرده اند و در عرصه هاي علم و دانش و تخصص هاي خود اين شهدا گام هاي بلند و خيره كننده را برداشتند.
 
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: اگر قدرت مجامع علمي ما نبود، دكتر شهرياري ها و حسن تهراني مقدم تولد نمي يافتند.
 
ابوترابي فرد ادامه داد: ‌اين دانشمندان بزرگترين دستاوردهاي علمي را در مجامع علمي و دانشگاهي با شتابي تحسين برانگيز فراهم كردند كه امروز در مرزهاي دانش در حال حركت است.
 
وي افزود:‌ جمهوري اسلامي و دانشگاه هاي اين نظام توانستند توليد علم و دانش را در عرصه هاي مختلف فراهم كنند و ما امروز از يك قدرت بازدارنده در جهان برخورداريم كه ابرقدرت جهان اذعان مي كند قدرت دفاعي ايران قدرت نظامي من را در خاورميانه مهار كرده است.
 
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در وجود اين دانشمند  موشكي كشور دانش، انگيزه و اخلاق و تواضع بسيار ديده شده بود.

رهبر: تاسيس دبيرخانه تجليل و معرفي دانشمندان در دانشگاه اميركبير
 
همچنين دكتر فرهاد رهبر در اين مراسم گفت: اين جلسه متعلق به بزرگداشت شهيد علم و دانش است و خدا را شاكريم كه باب شهادت اين روزها در علم و دانش باز شده است و قلم دانشمندان با خون شهيدان مقايسه مي شود؛ امروز اين قلم با خون شهيد نوشته مي شود كه نصب جامعه علمي كشور شده و به آن افتخار مي كنيم.
 
وي با اشاره به اينكه قلم دانشمندان اين روزها منشا شهادت در كشور شده است، گفت: ‌شهيد تهراني مقدم دانشمندان ناشناخته اي است كه با علم و ايمان خود توانست به درجه شهادت برسد و ما بسيار داريم از اين دانشمنداني كه با ابتكار، خلاقيت و ايمان بزرگترين افتخارات را در عرصه علم و دانش بدست آوردند.
 
رئيس دانشگاه تهران اضافه كرد: شهيد تهراني مقدم قبل از شهادت فردي ناشناخته بود و امروز كه به شهادت رسيده بزرگي كارهاي وي را مي توانيم ببينيم؛  شهيد تهراني مقدم يك استاد به معناي واقعي بود و چه در دوران نبرد هشت سال دفاع مقدس و چه در سال هاي پس از انقلاب افتخارآفريني هاي زيادي را براي كشور داشت.
 
رهبر با اشاره به اينكه تمامي دشمنان انقلاب شهيد تهراني مقدم را با نام دستاوردهاي موشكي ايران مي شناختند، گفت‌: شهيد تهراني مقدم با دستاوردهاي موشكي خود تمامي دشمنان انقلاب را به زانو درآورد و الان اگر قدرت بازدارنده در ايران وجود دارد به همت دانشمنداني چون شهيد تهراني مقدم است.
 
وي با اشاره به اينكه ستادي در دانشگاه اميركبير براي تجليل و معرفي دانشمندان راه اندازي شده است، گفت: وزارت علوم ستادي را براي تجليل و معرفي دانشمندان و تكريم شهداي علمي در دانشگاه اميركبير راه اندازي كرده است كه بايد دبيرخانه ديگري نيز براي شناسايي دانشمندان علمي در كنار اين دبيرخانه تشكيل شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.