رهبر معظم انقلاب اسلامی:

س, 09/29/1390 - 08:47
رهبر معظم انقلاب اسلامی:

تبلیغ عملی هر زائر ایرانی در حج موثرتر از هر سخن و بیانی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های حج بیان داشتند: یکی از فرصت‌های عظیم حج، امکان گسترش تفکر اسلامی بر مبنای «وحدت دیانت و سیاست» و «حضور دین در عرصه های مختلف زندگی» است که جا دارد معارف ناب اسلامی به صورت صحیح و متقن در اختیار تشنگان این حقایق قرار گیرد.

 به گزارش ایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصت بزرگ و لطف و نعمت خداوندی برشمردند و خاطرنشان کردند: شکر کامل این نعمت بزرگ الهی در قدرشناسی و استفاده حداکثری از این فرصت بی نظیر است که امسال به عنوان نمونه در برگزاری مطلوب و با شکوه دعای کمیل و دعای عرفه تجلی پیدا کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های حج را بالاتر و وسیع تر از این دانستند و افزودند: یکی از فرصتهای عظیم حج، امکان گسترش تفکر اسلامی بر مبنای «وحدت دیانت و سیاست» و «حضور دین در عرصه های مختلف زندگی» است که جا دارد معارف ناب اسلامی به صورت صحیح و متقن در اختیار تشنگان این حقایق قرار گیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به نقش و اهمیت رفتار زائران ایرانی در معرفی حقایق موجود در ایران اسلامی خاطرنشان کردند: یک زائر ایرانی باید مظهر انسانی متدین مؤدب، مرفه، با انضباط، مهربان با دیگران و معتقد به برادری اسلامی باشد و این تبلیغ عملی از هر سخن و بیانی مؤثرتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین افزودند: برنامه‌ریزی در حج باید به گونه‌ای باشد که یک حاجی از فرصت حضور خود در سرزمین وحی، بیشترین بهره برداری معنوی را از قرآن و ادعیه و معارف آن داشته باشد.

در ابتدای این دیدار و پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی با اشاره به اهتمام مسئولان و متولیان برگزاری حج امسال به پیگیری تدابیر رهبر معظم انقلاب در ارتقاء رویکردهای فرهنگی – معنوی حج، به مجموعه اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد.

همچنین آقای لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با ارائه گزارشی در مورد عملکرد بخش اجرایی حج امسال، مطالبی در مورد وضعیت عملیات انتقال و بازگشت حجاج، صرفه جویی های صورت گرفته و ارزیابی عملکرد مدیریت کاروانهای حج ارائه کرد./901/د102/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.